۲۸ هزار و ۷۷۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سالجاری در آذربایجان شرقی رقابت می‌کنند
۲۸ هزار و ۷۷۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سالجاری در آذربایجان شرقی رقابت می‌کنند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز گفت: آزمون دوره کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌شرقی با رقابت ۲۸ هزار و ۷۷۸ داوطلب همزمان با سراسر کشور از روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در ۱۴ حوزه‌ی اصلی استان آغاز شده است.

مصطفی صحرایی در گفت‌وگو با نهال امید در خصوص آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در استان آغاز شده و تا روز جمعه، ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این آزمون در ۱۴ حوزه‌ امتحانی تبریز و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود که هشت حوزه در تبریز و بقیه در شهرستان‌های اسکو، آذرشهر، بناب، اهر، مراغه، مرند و میانه هستند.

وی افزود: هشت حوزه‌ی امتحانی تبریز شامل دانشگاه تبریز، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان و علمی کاربردی ماشین سازی هستند.

صحرایی خاطرنشان کرد: تعداد رشته‌های امتحانی برگزار شده در استان ۷۰ رشته بوده و تعداد داوطلبان امسال ۲۸ هزار و ۷۷۸ نفر است که نسبت به سال گذشته ۱۹۰۳ نفر افزایش یافته است. 

وی گفت: از مجموع شرکت کنندگان ۱۳ هزار و ۶۳۶ نفر زن و ۱۵ هزار و ۱۴۲ نفر مرد هستند؛ بنابراین ۴۷ درصد شرکت کنندگان را زنان و ۵۳ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در پایان تاکید کرد: ۱۸ هزار و ۱۷۲ نفر در شهر تبریز در آزمون کارشناسی ارشد به رقابت می‌پردازند که تعداد کد رشته‌های استان نیز ۱۳۵ مورد است.