۲۳۵ ایده فناورانه در آذربایجان‌شرقی تجاری شد
۲۳۵ ایده فناورانه در آذربایجان‌شرقی تجاری شد

رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعداد ۲۳۵ ایده فناوری در استان تجاری شده است، مجموع گردش مالی این شرکت‌های فناور را یکهزار و ۷۸۹ میلیارد ریال اعلام کرد.

عبدالرضا واعظی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره رویش در میانه میزان حمایتهای مالی انجام شده از این شرکتها را ۶ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی تعداد کل فناوری های ایجاد شده را ۴۶۳ ایده و میزان اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده را ۳ هزار و ۸۵۸ فقره خواند.

واعظی دانشجویان و دانش آموزان، فارغ التحصیلان دانشگاهها و مراکز آموزشی، کارشناسان صنایع و سازمانها، تمامی زنان و دختران خانه دار و تمامی ساکنان شهرستان میانه حتی روستاها را جامعه هدف برای شرکت در جشنواره رویش شهرستان برشمرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم گفت: انتقال مرکز رشد میانه به مرکز آموزشی فنی و حرفه ای شهرستان اقدامی مهم برای تغییر رویکرد و شیوه و روش کار در مرکز رشد شهرستان بوده و سبب ارتباط تنگاتنگ اعضاء خواهد بود.

محمدرضا مشایخی اولین اقدام برای جمع بندی موضوعات پیرامون حوزه علم و فن آوری شهرستان را اشرافیت اطلاعاتی نسبت به مزیت ها و ظرفیت های شهرستان خواند و افزود: با اشرافیت اطلاعاتی می توان به روز کار کرده و مسیر دست یابی به اهداف را تسهیل کرد.

مشایخی همچنین با تاکید بر اینکه اشرافیت اطلاعاتی محصور به مسائل خاص نبوده و تمامی مسائل را شامل می شود، بروز بودن توام با هوشمندی در کنار اشرافیت اطلاعاتی را از دیگر شاخصه های توسعه برای مرکز رشد و فناوری میانه عنوان کرد.

  • منبع خبر : خبرآنلاین