۲۰۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می‌شود
۲۰۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی از واگذاری بیش از ۲۰۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی و دولتی این استان به دفاتر پیشخوان دولت و خدمات ارتباطی روستایی خبر داد.

مهدی خرامش روز شنبه در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان، اظهار داشت: تاکنون خدمات دستگاه های اجرایی شامل شرکت های مخابرات، آب و فاضلاب، پست، شهرداری، ثبت احوال، توانیر، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش به دفاتر پیشخوان استان واگذار شده است.

وی با اشاره به هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش برون سپاری خدمات دستگاه های دولتی استان به دفاتر پیشخوان، افزود: خدمات دستگاه های تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، مدیریت بازنشستگی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در اولویت واگذاری به دفاتر پیشخوان قرار دارند.

خرامش با تاکید بر لزوم در اولویت قرار دادن شرکت های بومی استان در مناقصات و قراردادهای دستگاه های دولتی، خواستار به کارگیری راهکارهای قانونی در این زمینه شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های مورد نیاز برای انجام مکاتبات بین دستگاهی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) در آذربایجان شرقی فراهم است، این بستر را زیرساخت اصلی توسعه دولت الکترونیک در استان برشمرد.

خرامش به دستورات ابلاغی از طرف مرکز ملی فضای مجازی و سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص الزام دستگاه های اجرایی برای انجام مکاتبات اداری از طریق شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: تحقق این امر منوط به جمع آوری اطلاعات اتصال دستگاه های اجرایی به شبکه ملی اطلاعات است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه به موجب قانون شرکت های بومی نسبت به شرکت های خارج از استان در شرایط برابر در مناقصه ها و قراردادهای دستگاه های اجرایی اولویت دارند، گفت: اگر در دستگاه های اجرایی موارد نقض قانون در اولویت قرار دادن شرکت های بومی استانی وجود دارد، باید پیگیری و بازخواست شوند.

داوود بهبودی با اشاره به درخواست سازمان نظام صنفی رایانه ای استان در ارتباط با بررسی امکان برگزاری نمایشگاه الکامپ، اظهار داشت: اگر سازمان نظام صنفی یارانه ای مدعی برگزاری چنین نمایشگاهی است، هیچ مانع و چالش خاصی در استان وجود ندارد و ما نیز از برگزاری این نمایشگاه حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: در راستای اصلاح فرایندها و توسعه و تسهیل خدمات دولتی، از دستگاه هایی که بخواهند و می توانند خدمات خود را به دفاتر پیشخوان دولتی واگذار کنند، استقبال می کنیم.

  • منبع خبر : ایرنا