۱۴۶ طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد
۱۴۶ طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

 هم‌زمان با هفته دولت ۱۴۶ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۸ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی سه هزار و ۴۱۲ نفر در آذربایجانشرقی به بهره‌برداری رسید. این طرح ها شامل ۱۰۰ طرح آب و خاک، ۱۶ طرح باغبانی، ۱۴ طرح صنایع تبدیلی، ۱۲ طرح امور دام، ۲ طرح منابع طبیعی، یک طرح شیلات […]

 هم‌زمان با هفته دولت ۱۴۶ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۸ هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی سه هزار و ۴۱۲ نفر در آذربایجانشرقی به بهره‌برداری رسید.

این طرح ها شامل ۱۰۰ طرح آب و خاک، ۱۶ طرح باغبانی، ۱۴ طرح صنایع تبدیلی، ۱۲ طرح امور دام، ۲ طرح منابع طبیعی، یک طرح شیلات و یک طرح ترویجی است.

آغاز عملیات اجرایی زنجیره تولید گوشت مرغ در شهرستان شبستر با ظرفیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار قعطه در هر دوره با سرمایه ثابت ۱۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲ هزار نفر از جمله این طرح ها بود.

افتتاح شبکه های فرعی سه و چهار آبیاری و زهکشی پایاب سد علویان مراغه با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر، افتتاح مرغداری گوشتی در شهرستان سراب با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال و اشتالزایی ۲۰ نفر، احداث و بهسازی کانال آبیاری عمومی شهرستان سراب با اعتبار ۵.۷ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی هفته دولت در آذربایجان شرقی است.

همچنین کارخانه تولید خوراک آبزیان در شهرستان جلفا با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۶ نفر و نیز سامانه دستگاه ضد تگرگ شهرستان هادیشهر با اعتبار ۱۳.۶ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده در آذربایجان شرقی است.

استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این پروژه‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با قدردانی از اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی استان، گفت: خدا را شاکریم که کارنامه عملیاتی خوبی در تمامی حوزه ها به خصوص در بخش کشاورزی در استان داشته ایم.

محمدرضا پورمحمدی افزود: خوشبختانه در تمامی حوزه ها اقدامات مهم و موثری برداشته شده که از جمله این اقدامات می توان به افزایش چهار برابری کشت گلخانه ای اشاره کرد و همچنین در حوزه آب و شبکه آبیاری اقدامات مهمی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین هزاران هزار هکتار زمین در شهرستان های استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره ای قرار گرفته است.

پورمحمدی اظهار کرد: در حوزه مرغ داری و پرورش طیور و تهیه مواد خوراکی آبزیان نیز کارهای بسیار بزرگی در استان انجام شده است.

وی گفت: در عین حال که سال های گذشته سال های سختی از لحاظ اقتصادی به دلیل تحریم های ظالمانه بود و همچنین شیوع کرونا بر فعالیت های اقتصادی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته ولی کارهای بزرگی انجام شده است.

  • منبع خبر : ایرنا