۱۰۵ اثر جدید در موزه آموزش و پرورش مراغه به نمایش درآمد
۱۰۵ اثر جدید در موزه آموزش و پرورش مراغه به نمایش درآمد

مدیر موزه آموزش و پرورش مراغه گفت: ۱۰۵ اثر جدید شامل ۲۵ قطعه عکس، تجهیزات آموزشی مدرسه شمس تبریزی و ۷۰ مورد سند ارزشمند تاریخی به گنجینه این موزه اضافه شد. محمد مشتری افزود: عکس‌های جدید این موزه به چگونگی تاسیس آموزش و پرورش مدرن در مراغه اختصاص دارد که با حمایت مدرسه هیات امنایی […]

مدیر موزه آموزش و پرورش مراغه گفت: ۱۰۵ اثر جدید شامل ۲۵ قطعه عکس، تجهیزات آموزشی مدرسه شمس تبریزی و ۷۰ مورد سند ارزشمند تاریخی به گنجینه این موزه اضافه شد.

محمد مشتری افزود: عکس‌های جدید این موزه به چگونگی تاسیس آموزش و پرورش مدرن در مراغه اختصاص دارد که با حمایت مدرسه هیات امنایی شهید بهروزنژاد و توسط «مسعود غلامیه» تهیه شده است.

وی اضافه کرد: در میان اسناد جدیدی که به گنجینه این موزه اضافه شد، می‌توان به تاریخچه دبستان شمس تبریز که یک نسخه خطی بالای ۱۰۰ ساله است، اشاره کرد.

۱۰۵ اثر جدید در موزه آموزش و پرورش مراغه به نمایش درآمد

مدیر موزه آموزش و پرورش مراغه ادامه داد: دفتر کتابخانه دبستان شمس تبریزی از سال ۱۳۱۸ به بعد، نخستین کارنامه تحصیلی به سال ۱۳۱۹، دفتر بازرسی و اسامی معلمان معارف و فرهنگ و سند حقوق آنان از ۱۲۹۹ به بعد نیز از دیگر آثار جدید این موزه است.

«مشتری» همچنین سند ارزشمندی با مضمون «صورت رقبات موقوفه متصرفی ادارات آموزش و پرورش» با ۲۶ موقوفه از سال ۱۳۱۲ تا ۱۳۴۹ را از دیگر اسناد با ارزش و جدید این موزه معرفی کرد. 

وی با اشاره به اینکه اشیا و اسناد جدید این موزه ۷۵ تا ۱۱۰ سال قدمت دارد، اضافه کرد: بخشی از آنها از مدارس قدیمی جمع‌آوری شد، عکس‌ها را خانواده‌ها اهدا کردند و اسناد نیز از بایگانی اداره آموزش و پرورش به موزه انتقال یافت.

به گفته «مشتری» در این موزه با هدف معرفی آموزش و پرورش مراغه بیش از یکهزار و ۱۰۰ شیء و سند تاریخی به نمایش درآمده است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای شنبه، یکشنیه و دوشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۸ از این موزه واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی دبیرستان برادران شهید پوررستم دیدن کنند.

موزه آموزش و پرورش مراغه سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد و اکنون در سایه پژوهش‌محوری متولیانش روند توسعه را طی می‌کند. 

  • منبع خبر : ایرنا