یک هزار و ۱۷۹ پروژه در آذربایجان شرقی طی هفته دولت افتتاح می‌شود
یک هزار و ۱۷۹ پروژه در آذربایجان شرقی طی هفته دولت افتتاح می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح یک هزار و ۱۷۹ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی با صرف اعتبار ۳۴۰۰ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان خبر داد. محمدرضا پورمحمدی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، اظهار کرد: در بخش صنعت ۱۲۸ پروژه صنعتی و سرمایه گذاری با هزینه […]

استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح یک هزار و ۱۷۹ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی با صرف اعتبار ۳۴۰۰ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

محمدرضا پورمحمدی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، اظهار کرد: در بخش صنعت ۱۲۸ پروژه صنعتی و سرمایه گذاری با هزینه ۲۲۵۶ میلیارد تومان و ۱۵ پروژه عمرانی با هزینه کرد ۵۴ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز ۴۸ پروژه با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان افتتاح می شود که از این تعداد ۲۰ پروژه عمرانی و ۲۸ پروژه صنعتی و سرمایه گذاری است.

پورمحمدی با اشاره به افتتاح طرح های مختلف عمرانی دیگر، افزود: در بخش برق ۳۶۵ پروژه با ۳۶۶ میلیارد تومان هزینه، ارتباطات و فناوری ۱۲۹ طرح با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان، آموزش و پرورش ۴۶ طرح با هزینه کرد ۳۹ میلیارد تومان و آب¬ رسانی و آب و فاضلاب ۲۰ پروژه با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی گفت: چهار طرح در بخش بهزیستی و بهداشت و درمان با ۱۵ میلیارد تومان هزینه، ۱۹ پروژه راه و راهداری ۸۲ میلیارد تومان، ۴۳ طرح در بخش عمران شهری با ۱۳۳ میلیارد تومان و ۱۹۰ پروژه در بخش عمران روستایی با ۲۹ میلیارد تومان افتتاح می شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در این هفته یک طرح در حوزه نفت با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان و سه طرح حفاظت و کنترل خاک با اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی یک پروژه عمرانی با اعتبار ۵ میلیارد تومان و ۶ پروژه صنعتی و سرمایه گذاری با هزینه کرد ۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

پورمحمدی همچنین در خصوص پروژه راه اهن تبریز- میانه گفت: این پروژه ملی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است که در آینده نزدیک با حضور مقامات کشوری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افتتاح پروژه‌ها در سطح استان تا حد امکان از طریق ویدئوکنفرانس انجام خواهد شد.

وی همچنین هفته دولت را فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مردم دانست و گفت: بر این اساس در طول هفته دولت، معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در برنامه‌های صداوسیما به تشریح اقدامات و دستاوردهای دولت خواهند پرداخت.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، آیین‌ فرهنگی غبارروبی مزار شهدا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان در این هفته در نظر گرفته شده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی؛ وی از رسانه‌های مکتوب و مجازی استان نیز خواست تا در فرصت هفته دولت، امکان ارائه گزارش اقدامات و تلاش‌های دستگاه‌های دولتی در خدمت به مردم و حل مسائل و مشکلات جامعه را فراهم کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا