یک مصدوم در زلزله تبریز
یک مصدوم در زلزله تبریز

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: پنج تیم ارزیاب اورژانس از لحظات اول در چند نقطه ارزیابی را شروع کردند و تنها مصدوم حادثه، داخل شهر تبریز گزارش شده است.

به گزارش نهال امید دکتر فرزاد رحمانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در پی زمین لرزه امروز صبح تبریز یک نفر به دنبال سقوط غیرهمتراز، دچار مصدومیت شده و توسط اورژانس به بیمارستان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: پناهگیری و قرارگرفتن در جای امن هنگام زمین لرزه باید انجام شود  و ترس و فرار باعث آسیب خواهد شد. 

وی همچنین افزود: هنگام حوادث و بحران‌ها ضمن حفظ خونسردی، با القای آرامش به اطرافیان و پرهیز از هیجان و پیگیری اخبار از منابع موثق به همدیگر یاری برسانیم.

اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر به مناطق اطراف کانون زلزله در تبریز 

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز گفت: برابر اعلام تیم‌های ارزیاب هلال احمر تاکنون گزارشی مبنی بر واردشدن خسارت دریافت نشده است.

میرعلی آقا سیدی با اشاره به وقوع زلزله ۴.۳ ریشتری ساعت شش و ۱۸ دقیقه بامداد امروز، دوشنبه چهارم بهمن ماه در تبریز و اطراف آن به عمق ۱۴ کیلومتر اظهار کرد: به محض وقوع زلزله بلافاصله هفت تیم ارزیاب از معاونت امدادونجات استان و شعبه تبریز به کانون این زلزله در ۹ کیلومتری باسمنج شرق تبریز و روستاهای اطراف بیرق و کلوانق و همچنین شهر سردرود اعزام شدند.

 وی ادامه داد: علاوه بر اعزام تیم‌های ارزیاب همزمان بصورت تلفنی با شهرداران و بخشداران در ارتباط مستقیم هستیم و تاکنون گزارشی مبنی بر ورود خسارت دریافت نشده است.

  • منبع خبر : ایسنا