گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب رسالت رسانه ها/ نرخ رشد جمعیت کاهشی است
گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب رسالت رسانه ها/ نرخ رشد جمعیت کاهشی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رسانه‌‌ها مهم‌ترین ابزار گفتمان‌سازی هستند و با کارهای هنری میتوانند در اجرا و تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم ایفای نقش کنند.

به گزارش نهال امید به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه گفتمان‌سازی گام دوم انقلاب رسالت رسانه ها است، گفت: رسانه‌‌ها به ویژه رسانه‌‌های نوین، مهم‌ترین ابزار گفتمان‌سازی هستند و با کارهای هنری می توانند در اجرا و تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم ایفای نقش کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه شاخص های رشد جمعیتی را کاهشی عنوان کرد و گفت: از سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب، سیاست های رشد جمعیت را همواره اشتباه دانستند و فرزندآوری را جزو مطالبات خود مطرح فرمودند.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، از سال ۱۳۹۵عناصری مشکوک به نام پژوهشگر با دستکاری آمارها تلاش کردند رشد جمعیت را روبه رشد نشان دهند اعتماد بی جا به این آمارها باعث شد جمعیت کشور روز به روز به سمت پیری برود و کشور با فاجعه کاهش جمعیت جوان مواجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز با نظر هوشمندانه این اقدامات فاجعه بار در لباس پژوهش را تقبیح کردند و مسئولان کشور را به بازنگری در رشد جمعیت فراخواندند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت کشور به پیری می‌رود و ایران اسلامی که مهد اهل بیت علیهم السلام است با فاجعه کاهش جمعیت جوان و با نشاط مواجه خواهد شد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان و بیانات ایشان در ارتباط با حوادث اخیر در کشور، گفت: معظم‌له در این دیدار بیانات مهمی ایراد فرمودند و از حرکت مردم آذربایجان و به ویژه تبریز در محکومیت اغتشاشگران تشکر کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار دو نکته مهم بیان کردند یکی اینکه این غائله یک توطئه عظیم و پیچیده و با هزینه استکبار جهانی بود و دوم اینکه ملت ایران در راهپیمایی عظیمی این غائله را خنثی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار در رابطه با بسیج فرمودند “بسیج ابتکار امام راحل برای تبدیل تهدیدها به فرصت هاست و نیروی مقاومت مستضعفان است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به تکریم ملت بزرگ ایران از سوی رهبر معظم انقلاب در خنثی سازی توطئه بزرگ دشمن گفت: معظم له فرمودند ملت بزرگ ایران با حضور گسترده در حماسه بزرگ راهپیمایی محکومیت آشوبگران، توطئه دشمنان را خنثی کردند.

وی ادامه داد: مردم بار دیگر ثابت کردند با عظمت و قدرتمند پشت انقلاب و رهبری ایستاده اند و همراه نیروی انتظامی و بسیج و سپاه به میدان آمدند و وظیفه سخت خود را در میدان انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حماسه ای که ملت در این هفته از زنجان و تبریز آغاز کردند در همه شهرها و روستاها تداوم یافت و در نهایت در تهران به اوج رسید بسیار والا بود و شکر این حقیر قیمتی ندارد و خدای متعال شاکر این حرکت عظیم ملت است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: ما از تشکر رهبر معظم‌ انقلاب قدردانی می کنیم و به مردم آذربایجان می گوییم شهد شیرین رضایت ولی امر مسلمین بر شما مردم قهرمان تبریز و آذربایجان مبارک باد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: ای رهبر عزیز امروز مردم آذربایجان و قهرمان تبریز بار دیگر اعلام می‌کند که “آذربایجان جانباز انقلابدان آیریلماز”، “آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی”.

نماینده ولی فقیه در استان در طرح تذکر انتخاباتی این هفته گفت: امام راحل فرمودند سعی کنید نماینده ای مانند شهید مدرس را به مجلس بفرستید؛ معرفی نماینده ای با صفات شهید مدرس حکایت از اهمیت مجلس است.

وی ساده زیستی، مردمداری، بصیرت، شجاعت، شهادت‌طلبی و وارستگی از تعلقات دنیوی را از جمله خصائص برجسته شهید مدرس برشمرد و افزود: در انتخابت کسی را که سهم بیشتری از این خصائص را داشته باشد، به مجلس بفرستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی گفت: این روز یادآور عملیات بزرگ مردانی است که در جان برکفان نیروی دریایی در دفاع مقدس با تسخیر سکوی نفتی البدر عراق، طومار نیروی دریایی عراق را درهم پیچیدند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: بعثی‌ها بعد از عملیات مروارید نتوانستند نیروی دریایی خود را ساماندهی کنند؛ به حق نیروی دریایی یک نیروی راهبردی و نیروی بین‌المللی است و از نظر دیپلماسی حرفی برای گفتن در دریا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به افتتاح راه آهن میانه – بستان آباد اظهار کرد: این کار مهم هر چند دیرهنگام انجام گرفت ولی جای تشکر دارد که از طریق پیگیری‌ها قطار به بستان‌آباد رسید و امیدواریم طبق وعده ریاست جمهوری تا پایان دولت به تبریز نیز برسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز ولادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام و حضرت عبدالعظیم حسنی را یادآور شد و با توصیه به زیارت خاندان پیامبر اعظم(ص) گفت: جهاد با طاغوت تا شهادت، سابقه مبارزاتی، شخصیت علمی و جهادی و ارتباط نزدیک با اهل بیت علیهم السلام حضرت عبدالعظیم حسنی باعث شده بود تا ایشان مورد تعقیب حکومت قرار گیرد اما وی لحظه‌ای از امر تبلیغ و هدایت شیعیان دست بردار نبود که در این راه به فیض شهادت نیز نائل آمد.

  • منبع خبر : آل هاشم