کرونا و خانه تکانی مصرف آب آذربایجان شرقی را ۱۰ درصد افزایش داد
کرونا و خانه تکانی مصرف آب آذربایجان شرقی را ۱۰ درصد افزایش داد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از افزایش 10 درصدی مصرف آب مردم آذربایجان شرقی در یک هفته‌ی گذشته خبر داد و گفت: با شیوع بیماری کرونا و آغاز خانه تکانی‌ها، آب مصرفی مردم استان افزایش یافته است.

به گزارش نهال امید، علیرضا ایمانلو در گفت‌وگویی، با اشاره به مصرف بالای آب مردم استان طی یک هفته‌ی گذشته، اظهار کرد: به دنبال نگرانی از شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و همچنین نزدیک شدن به سال جدید و آغاز خانه تکانی‌ها، مصرف آب مردم استان به طور چشمگیری افزایش یافته است، برهمین اساس مردم باید از مصارف غیرضروری و خانه تکانی خودداری کنند.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی در مقابله با کرونا امری ضروری بوده ولی مردم باید مصرف آب را به خوبی مدیریت کنند.

وی با بیان این‌که مصرف آب به صورت استاندارد در کشور ۱۵۰ لیتر برای هر فرد در شبانه روز است، گفت: طی یک هفته‌ی گذشته، مصرف آب در استان ما به ویژه در شهر تبریز، ۲۱۵ لیتر در شبانه روز برای هر نفر برآورد شده است، یعنی هر فرد بیش از ۵۰ لیتر آب بیشتر از استاندارد کشوری مصرف می کند.

ایمانلو بیان کرد: طی چند ماه اخیر مصرف آب در استان ۱۹۰ لیتر برای هر فرد در شبانه روز برآورد شده بود ولی با شیوع کرونا و آغاز خانه تکانی‌ها، این میزان به ۲۱۵ لیتر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در برخی موارد نیز با وجود آب کافی در مخازن با مشکل مواجه می‌شویم؛ چرا که به دلیل استفاده‌ی همزمان مردم از منابع آبی، شبکه دارای کشش کافی نمی‌باشد و به همین دلیل در برخی مناطق مشکل آب ایجاد می‌شود.

ایمانلو تاکید کرد: مردم از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

ایسنا