کرونا مانع حضور موثرترین بازیکن ایران در پارالمپیک شد
کرونا مانع حضور موثرترین بازیکن ایران در پارالمپیک شد

سرمربی بسکتبال با ویلچر با اشاره به دیدارهای سخت این تیم در پارالمپیک توکیو گفت: تیم ایران در حالی باید نخستین دیدار خود را برابر استرالیا برگزار کند که مؤثرترین بازیکن خود را به دلیل ابتلا به کرونا در ترکیب ندارد. به گزارش خبرنگار ، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو روزهای دوم تا چهاردهم شهریور […]

سرمربی بسکتبال با ویلچر با اشاره به دیدارهای سخت این تیم در پارالمپیک توکیو گفت: تیم ایران در حالی باید نخستین دیدار خود را برابر استرالیا برگزار کند که مؤثرترین بازیکن خود را به دلیل ابتلا به کرونا در ترکیب ندارد.

به گزارش خبرنگار ، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو روزهای دوم تا چهاردهم شهریور برگزار می‌شود. تیم بسکتبال با ویلچر نخستین نماینده ایران خواهد بود که در این جشنواره ورزشی به میدان خواهد رفت. تیم ایران روز پنجشنبه چهارم شهریور نخستین دیدار خود را برابر تیم استرالیا برگزار می‌کند.

«عباس آقاکوچکی» سرمربی تیم بسکتبال ایران پیش از آغاز نخستین دیدار شاگردان خود گفت: در شرایطی باید در آوردگاه بزرگ توکیو برابر رقیبان صف‌آرایی کنیم که کرونا مؤثرترین بازیکن ما را از پرواز توکیو پیاده کرد و او شانس همراهی با تیم بسکتبال را از دست داد. مرتضی عابدی نمی‌تواند در این تورنمنت در کنار تیم  باشد و بدون شک نبود وی محسوس خواهد بود. امیدوارم جوانان بتوانند جای این بازیکن را  پر کنند.

سرمربی بسکتبال با ویلچر ادامه داد: در پارالمپیک بزرگان و تیم‌های قهرمان جهان حضور دارند و موفقیت کار راحتی نیست؛ ایران تیم نخست آسیا و توانسته مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را از آن خود کند. در این دوره با تمام توان به میدان خواهیم رفت اما در کنار آن جوان‌گرایی را راهبرد اصلی خود قرار می‌دهیم. جوان‌گرایی می‌تواند در آینده ثمره زیادی برای تیم داشته باشد و گردش نخبگان ورزشی این رشته را راحت کند.

آقاکوچکی با اشاره به نخستین دیدار تیم برابر استرالیا افزود: تمرینات و اردوی آماده‌سازی را به بهترین شکل ممکن برگزار کردیم. در زمان حضور در توکیو یک دیدار دوستانه با تایم نامحدود با تیم ژاپن انجام دادیم که سوای نتیجه تجربه خوبی برای ملی پوشان به شمار می‌رود.

تیم بسکتبال با ویلچر ایران که در اولویت چهارم اعزام کمیته ملی پارالمپیک قرار دارد بیش از آنکه به موفقیت در این تورنمنت  فکر کند خود را برای بازی‌های ۲۰۲۲ هانگژو آماده خواهد کرد. این تیم توانست در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مدال طلا را از آن خود کند. تیم بسکتبال با ویلچر ابتدا در لیست اعزام قرار نداشت اما در ادامه با تصمیم مسئولان اجرایی کمیته ملی پارالمپیک راهی توکیو شد.

  • منبع خبر : ایرنا