کرونا بیشترین آسیب را به صنعت گردشگری وارد کرده است
کرونا بیشترین آسیب را به صنعت گردشگری وارد کرده است

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته، بیشترین آسیب در سطح جهان به دلیل حذف سفر چه به صورت رسمی و چه از طرف مردم به صنعت گردشگری وارد شده و استان ما نیز از این موضوع جدا […]

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال گذشته، بیشترین آسیب در سطح جهان به دلیل حذف سفر چه به صورت رسمی و چه از طرف مردم به صنعت گردشگری وارد شده و استان ما نیز از این موضوع جدا نیست.

علیرضا بایرام زاده در این خصوص اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون هتل‌ها خسارات بسیار بالایی را متحمل شده‌اند؛ ولی با توجه به تلاش جامعه هتلداران استان، هیچ یک از هتل‌های استان تعطیل نیستند و علی‌رغم تمام محدودیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام تیم‌های نظارتی، تاسیسات گردشگری، بیشترین رعایت را برای رعایت پروتکل‌ها داشته‌اند که این امر قابل تقدیر می‌باشند.

وی با بیان این‌که تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت تمامی صنوف با ستاد کرونا و وزارت بهداشت و درمان می باشد، گفت: تاکنون وزارت گردشگری نسبت به تدوین پروتکل سفر سلامت سفر هوشمند اقدام کرده است؛ ولی براساس قانون، تمامی دستگاه‌ها موظف به رعایت مصوبات ستادهای کرونا است.

وی همچنین در خصوص آسیب‌های وارده کرونا برای رستوران‌ها گفت: فعالیت رستوران‌ها نیز با رعایت ۵۰ درصد ظرفیت می تواند چرخه اقتصادی آن‌ها را فعال نگه‌ دارد و در استان آذربایجان شرقی به غیر زمان خاص (شرایط قرمز) رستوران‌های زیرمجموعه گردشگری فعالیت داشته‌اند؛ اما مراجعه به رستوران‌ها کاهش زیادی داشته است.

بایرام زاده با اشاره به حمایت‌های دولت از جامعه هتلداران، خاطرنشان کرد: ستاد مقابله با کرونا ملی دو نوبت تسهیلات شش ماهه اول و دوم در نظر گرفته است که در دور اول بر اساس تعداد پرسنل پرداخت شد و دور دوم نیز به صورت بنگاه محور از طریق سامانه کارا در حال اجراست.

وی با بیان این‌که بازپرداخت تسهیلات تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰ امهال شده است، خاطرنشان کرد: همچنین باز پرداخت هزینه مالیات آب برق گاز تاسیسات گردشگری تا پایان سال امهال شده و مقرر شده تا هزینه بیمه کارفرمایی پرسنل را دولت پرداخت کند. در عین حال اماکنی که در اختیار ‌وزارت گردشگری بوده از پرداخت اجاره معاف هستند و پروانه فعالیت آنها تا پایان سال تمدید شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا