کتاب و کتابخوانی محور اصلی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
کتاب و کتابخوانی محور اصلی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی محور اصلی تمامی فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون در طول سال است، گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان مهمترین هدف آیین‌های بزرگداشت هفته کتاب است.

علی بینش همزمان با آغاز هفته کتاب در برنامه‌های بزرگداشت این ایام اظهار کرد: اجرای طرح «کتاب سلام» ویژه مناطق روستایی شهرستان مرزی جلفا و هادیشهر، برپایی نمایشگاه کتاب‌های کانونی در فرهنگسرای آنا و اجرا فعالیت‌های فرهنگی به صورت روزانه در همین فرهنگسرا با همکاری شهرداری منطقه چهار تبریز، و اهداء کتاب و اجرای برنامه‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی در روستای اروتاسو در شهرستان چاراویماق توسط کتابخانه سیار روستایی این شهرستان را از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عین حال اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی هنری و ادبی در مراکز کانون استان با موضوع کتاب از جمله قصه‌گوئی، مسابقه، معرفی کتاب، نمایش خلاق و سرود را از دیگر برنامه‌های این مناسبت عنوان کرد.

وی گفت: مشارکت نوجوانان علاقه‌مند به شعر و داستان در نشست مجازی که به همین مناسبت با حضور آقای محمدرضا مرزوقی و بیوک ملکی در قالب برنامه دو پنجره در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه برگزار خواهد شد نیز از برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب است.

به گزارش نهال امید، به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی، گفتنی است؛ روزهای ۲۴ الی ۲۹ آبان ماه به عنوان هفته کتاب نامگذاری شده است.

  • منبع خبر : ایسنا