کاهش ۵۰ درصدی بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی
کاهش ۵۰ درصدی بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد بیماران بستری جدید روزانه در سطح استان از ۴۰۰ نفر به زیر ۲۰۰ بیمار رسیده است. دکتر روزبه رجایی در یک گفت‌وگوی خبری افزود: دزهای اول و دوم تمامی واکسن‌های کرونا در مراکز […]

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی آمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد بیماران بستری جدید روزانه در سطح استان از ۴۰۰ نفر به زیر ۲۰۰ بیمار رسیده است.

دکتر روزبه رجایی در یک گفت‌وگوی خبری افزود: دزهای اول و دوم تمامی واکسن‌های کرونا در مراکز تجمیعی و بهداشت آذربایجان شرقی تزریق می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه با وجود فرا رسیدن زمان تزریق دز دوم واکسن برای برخی از افراد اما این اشخاص به مراکز مراجعه نمی‌کنند که در این راستا همکاران بهداشت مجبور به برقراری تماس تلفنی و دعوت از آن‌ها می‌شوند.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی جزو سه استان برتر در خصوص واکسیناسیون است، تاکید کرد: مردم فراموش نکنند که ایمنی ناشی از تزریق واکسن تنها بعد از گذشت مدت زمان معینی از دریافت دز دوم ایجاد می‌شود

رجایی در ادامه با اشاره به روند آهسته نزول تعداد مراجعان کرونایی به بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: امروز یک هزار و ۳۹۰ بیمار کرونایی در سطح استان بستری هستند.

واکسیناسیون کرونایی ۵۵ درصد از دانش آموزان هدف در آذربایجان شرقی

در همین حال معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز  از واکسیناسیون کرونایی ۵۵ درصد از دانش آموزان هدف (گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله) در آذربایجان شرقی خبر داد.

دکتر عباسعلی درستی با اشاره به سرعت خوب واکسیناسیون در سطح استان، خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز فاصله زیادی با تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان استان داریم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از اواسط آبانماه، گفت: مدارس تنها در صورتی بازگشایی می‌شود که اغلب دانش آموزان، دو دز واکسن کرونا دریافت کرده و وضعیت کرونا در این گروه سنی نیز قابل کنترل باشد.

وی ادامه داد: از تمامی والدین و دانش آموزان سطح استان خواهشمندیم جهت دریافت دز اول واکسن خود و به خصوص دز دوم حتما در اسرع وقت به مدارس اعلام شده و یا مراکز تجمیعی منطقه خود مراجعه کنند.