کاهش ۳ الی ۶ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان شرقی تا اواخر هفته جاری
کاهش ۳ الی ۶ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان شرقی تا اواخر هفته جاری

رئیس گروه اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم کاهش ۳ الی ۶ درجه‌ای دمای هوای استان تا اواخر هفته جاری خبر داد. محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: با توجه به آخرین هشدار هواشناسی، وضعیت جوی استان تا اواخر پنجشنبه و اوایل روز جمعه ناپایدار بوده و توده هوای سرد […]

رئیس گروه اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم کاهش ۳ الی ۶ درجه‌ای دمای هوای استان تا اواخر هفته جاری خبر داد.

محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: با توجه به آخرین هشدار هواشناسی، وضعیت جوی استان تا اواخر پنجشنبه و اوایل روز جمعه ناپایدار بوده و توده هوای سرد و مرطوب برخی مناطق استان بویژه نیمه شمالی و منطقه ارسباران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: در بقیه نواحی استان نیز افزایش ابر، بارش پراکنده باران، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، مه در ارتفاعات و همچنین تداوم کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و ایجاد خسارت به سازه‌ها، خیزش گردوخاک، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و اصابت صاعقه نیز دور از انتظار نیست.‌

امیدفر توصیه کرد: از همشهریان عزیز خواهشمندم تا از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات، فعالیت کوهنوردی و پرواز با هواپیما سبک خودداری کرده و سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و اشیا را محکم کنند و همچنین هنگام عبور از مقابل ساختمان‌های نیمه کاره احتیاط لازم را داشته باشند.

وی در پایان گفت: دمای فعلی تبریز ۱۷ درجه بالای صفر بوده و کلیبر با ۶ درجه و ملکان با ۲۱ درجه دما به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان هستند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا