کاهش ۲۱ هزار هکتار از حریم تبریز، دست درازی بر حریم این شهر است/ حقوق‌های نجومی در شهرداری تبریز!
کاهش ۲۱ هزار هکتار از حریم تبریز، دست درازی بر حریم این شهر است/ حقوق‌های نجومی در شهرداری تبریز!

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص بخش شدن باسمنج گفت: کاهش ۲۱ هزار هکتار از حریم تبریز، دست درازی بر حریم شهر تبریز است.

به گزارش خبرگزارینهال امید از تبریز، رسول برگی  امروز در جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: از دهه ۴۰ که برای شهر حریم قائل شده‌اند تبریز که شهر تاریخی است در غربت باقیمانده و شاهد بی‌مهری‌ها بوده است و امروز تبریز از سه جهت امکان توسعه ندارد و تنها راه توسعه تبریز از شرق بود که می‌توانستیم‌ تبریز را در این ناحیه گسترش دهیم‌ که یک کج سلیقه‌گی و عدم توجه کافی موجب کاهش ۲۱ هزار هکتاری شهر تبریز می‌شود.

وی افزود: ما بارها گفته‌ایم مخالف بخش شدن باسمنج نیستیم و مشتاق پیشرفت این شهر هستیم اما قرار نیست ما ۲۱ هزار هکتار حریم تبریز را کاهش دهیم تا باسمنج را بخش کنیم.

برگی یادآور شد: در دولت گذشته وقتی سوال می‌شد به جاهای دیگر سوق می‌دادند ما به حاشیه شهر توجه داریم و از آن نگرانیم اما با این کار باعث خواهند شد یک حاشیه ‌نشینی دیگر در باسمنج ایجاد شود.

برگی تصریح کرد: چگونه است که وزیر سابق با بخش شدن باسمنج مخالفت می‌کند و مردم هر ۲ شهر هم مخالف هستند اما این کار انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با نمایندگان مجلس، نایب رئیس مجلس، هیات دولت و مقامات استانی و کشوری در این باره صحبت کرده‌ام ما در شورای شهر به جد مخالف کاستن از حریم‌ تبریز هستیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رسول برگی در ادامه با اشاره به روز شهادت حضرت رقیه (س) گفت: امروز روز شهادت حضرت رقیه (س) در خرابه‌ شام و تثبیت حقانیت و مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی گفت: امروز جوانان ما به عنوان مدافعان حرم‌ از حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) دفاع می‌کنند و جان خود را برای دفاع از حریم‌حرم و جامعه فدا می‌کنند.

برگی با بیان اینکه امروز روز سینماست، گفت: از افتخارآفرینان حوزه سینمای استان تجلیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: رویه بدی ایجاد شده که برخی مسائل در فضای مجازی پخش می‌شود که این کار درستی نیست.

رسول برگی افزود: برخی موضوعات در خصوص حقوق‌های نجومی وجود دارد و مدیران برخی کارکنان را بازخواست می‌کنند و مجبور می‌کنند از آنها دفاع کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر حقوقی که گرفته شده درست است دیگر نیاز به ترسیدن نیست، اگر نه  نیاز به پاسخگویی دارد و نهاد‌های نظارتی شهرداری باید این موضوعات را بررسی کنند.

برگی متذکر شد: لیست حقوق‌های شهرداری را خواسته بودیم که بخشی از آن تحویل شده و فقط شرکت واحد باقیمانده که آنهم امروز ارائه می‌شود تا کمیسیون تحقیق و نظارت بررسی کند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : فارس