کاهش نسبی دمای هوای آذربایجان شرقی در هفته جاری
کاهش نسبی دمای هوای آذربایجان شرقی در هفته جاری

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای هوای استان در هفته‌ی جاری، سه تا پنج درجه کاهش خواهد یافت و از اواخر هفته‌ نیز مجدداً شاهد بارش برف و کولاک خواهیم بود.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با نهال امید در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: براساس هشدار زرد شماره ۶۶ و نارنجی شماره ۶۷، سامانه‌ی بارشی فعالیت خود را از روز جمعه آغاز کرده است و تا اواخر روز شنبه ادامه خواهد داشت، موجب بارش، برف، مه و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید خواهد شد.

وی ادامه داد: بارش‌های مذکور می‌توانند در برخی ساعات موجب اختلال در تردد و لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف و مسدود شدن برخی از راه‌های روستایی استان شود لذا توصیه می‌شود تا روز یکشنبه از سفرهای غیر ضروری خودداری شود.

وی افزود: از روز یکشنبه با عبور سامانه‌ی بارشی مذکور، جوّی نسبتا آرام همراه با کاهش نسبی سه تا پنج درجه‌ای دما تا روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود اما از اواخر روز چهارشنبه با نفوذ سامانه‌ی دیگری در استان شاهد ناپایداری جوّ و بارش برف و مه خواهیم بود.

امیدفر در خصوص حداکثر و حداقل دمای تبریز نیز گفت: در طول۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب هفت درجه بالای صفر و صفر درجه‌ بوده و دمای فعلی این شهر نیز یک درجه زیر صفر است که نسبت به دیروز دو درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در رابطه با سردترین و گرم‌ترین شهر استان اظهار کرد: گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب کلیبر و هوراند با ۱۳ درجه بالای صفر و سراب و هشترود با چهار درجه زیر صفر گزارش شده‌ است.

  • منبع خبر : ایسنا