کاهش محسوس دما و ورود فضای پاییزی به آذربایجان شرقی
کاهش محسوس دما و ورود فضای پاییزی به آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش محسوس ۵ الی ۱۰ درجه‌ای دما و ورود فضای پاییزی به استان خبر داد.

محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، وضعیت جوی نسبتا ناپایدار تا روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود که از روز جمعه با ورود توده هوای مرطوب و خنک از مرز شمالی روسیه، وزش با گاهی تا نسبتا شدید نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب ریزش هوای سرد در منطقه‌ی ارسباران رخ می‌دهد، بیشتر تغییرات جوی و همچنین بارش باران نیز در این قسمت خواهد بود.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جو، نسبتا پایدار است، اما از روز سه‌شنبه مجددا سامانه‌ی بارشی دیگری تا اوایل هفته‌ی آینده استان را تحت پوشش قرار می‌دهد که بیشترین تاثیر آن در منطقه‌ی ارسباران و سایر مناطق نیمه شرقی و شمالی استان است و وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده باران نیز در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

امیدفر در خصوص حداکثر و حدقل دمای تبریز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، حداکثر و حداقل دمای تبریز به ترتیب ۲۸ و ۱۸ درجه‌ی سانتیگراد بود و دمای فعلی آن نیز ۲۰ درجه است که نسبت به دیروز دو درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در ابطه با خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر استان تاکید کرد: گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان به ترتیب میانه با ۳۴ درجه و سراب با ۹ درجه بالای صفر می‌باشند.

انتهای پیام