کالابرگ الکترونیکی، سلامت و امنیت خانوار را تضمین می‌کند.
کالابرگ الکترونیکی، سلامت و امنیت خانوار را تضمین می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی سلامت و امنیت خانوار را تضمین می‌کند، گفت: این طرح موجب می‌شود یارانه واریزی به جای هزینه در امور دیگر همچون پرداخت اقساط برای خرید کالاهای تعیین شده هزینه شود.

به گزارش نهال امید ، محمد کلامی روز پنج شنبه در ستاد تنظیم بازار استان افزود: براساس این طرح نرخ ۶ قلم کالای اساسی در سطح قیمت قبل از حذف ارز ترجیحی باقی خواهد ماند .

وی با اشاره به اینکه ۶ کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماکارونی و روغن است، ادامه داد: در طرح کالابرگ الکترونیکی یارانه هر یک از کالاها بر اساس وزن تخصیص خواهد یافت.

کلامی گفت: خرید کالا در این طرح از طریق فروشگاه های زنجیره ای و کاسبان امین که دارای صندوق مکانیزه بوده و از سوی بسیج اصناف، صمت و اتاق اصناف معرفی شده اند ، امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه کشوری از تاریخ ۱۸ تیرماه جاری قیمت تمام کالاها به جز کالاهایی که قیمت گذاری و به صورت رسمی اعلام شده بایستی به سطح قیمت ۳۱ اردیبهشت ماه بازگردد که دستگاه های مسوول باید رصد و بازرسی های لازم را در این زمینه به جد اجرا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: ادارات کل جهادکشاورزی، صمت و تعزیرات استان در راستای کنترل و تنظیم بازار باید نظارت های خود را افزایش داده و با متخلفان طبق قانون برخورد شود.

وی همچنین با اشاره به نصب دستگاه های هوشمند در نانوایی های استان، افزود: تا کنون ۲ هزار و ۷۱۰ مورد نصب شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱۵ مورد در سطح شهر تبریز، اسکو و ایلخچی، ۲۹۸ مورد در مراغه، ۱۵۲ مورد بناب، ۴۰ مورد در عجب شیر و ۱۰۵ مورد در ملکان نصب شده است.

  • منبع خبر : ایرنا