چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی در دانشگاه تبریز برگزار شد
چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی در دانشگاه تبریز برگزار شد

آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی به شکل ویدئوکنفرانس آنلاین در دانشگاه تبریز برگزار شد. در این آیین که با حضور دانشجویان برگزیده و خانواده‌های آن‌ها، رئیس و معاونان دانشگاه تبریز، رؤسای دانشگاه‌های استان، بنیانگذار جشنواره و سایر مدعوین برگزار شد، از ۱۰۰ دانشجوی برگزیده از ۱۰ دانشگاه منتخب آذربایجان شرقی […]

آیین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی به شکل ویدئوکنفرانس آنلاین در دانشگاه تبریز برگزار شد.

در این آیین که با حضور دانشجویان برگزیده و خانواده‌های آن‌ها، رئیس و معاونان دانشگاه تبریز، رؤسای دانشگاه‌های استان، بنیانگذار جشنواره و سایر مدعوین برگزار شد، از ۱۰۰ دانشجوی برگزیده از ۱۰ دانشگاه منتخب آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.

استاندار آذربایجان شرقی و سه نفر از نمایندگان اسبق و کنونی مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت برگزاری این آئین، پیام‌های اختصاصی صوتی – تصویری ارسال کرده بودند که حین برگزاری آیین، پخش شد.

رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره افزود: اصولاً هر گردهمائی و نشستی که در مراکز دانشگاهی برگزار می‌شود، علاوه بر نتایج علمی باید حاوی یک پیام فرهنگی و ادای یک رسالت اجتماعی باشد و پیام این نشست، اهمیت دادن به علم و آموختن دانش است.

میررضا مجیدی ادامه داد: دانشگاه تبریز با هدف الگوسازی برای جوانان، ضمن برگزاری مراسم تجلیل از این دانشجویان نخبه، الگویی بین مراکز علمی کشور است.

وی با اشاره به توانمندی‌های بالای دانشجویان و دانش آموزان کشور در عرصه‌های علمی و پژوهشی، افزود: کسب رتبه در میان دانشگاه‌های تأثیرگذار جهان توسط دانشگاه‌های استان و احراز عناوین یک درصد برتر و پر استناد توسط اساتید این دانشگاه‌ها، گواه توانمندی بالای اساتید و دانشجویان این خطه است.

وی گفت: ضروری است مسئولان اجرایی استان، جهت حفظ این سرمایه‌های ملی و اجتماعی، حمایت‌های لازم را انجام دهند تا با بهرمندی از توانمندی و پتانسیل این نخبگان، شاهد ارتقا و رشد روز افزون ایران عزیز باشیم.

مجیدی، پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان و استعدادهای برتر دانشجویی را عامل برقراری ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت توصیف کرد و افزود: دانشگاه‌های نسل سوم، علاوه بر رسالت آموزشی و پژوهشی، وظیفه حل نیازها و مشکلات جامعه و کاربردی کردن نتایج پژوهشی را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: در این راستا، تأسیس پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به حمایت از ایده‌های نخبگان و کاربردی کردن آن‌ها، منجر شود.

وی با اشاره به حمایت خیران و سازمان‌های مردم نهاد از آموزش عالی، افزود: حمایت و سرمایه گذاری در بخش آموزش عالی، حمایت از نسل آینده است که علاوه بر گسترش فرهنگ بهره مندی از ظرفیت خیرین در امور آموزش عالی، موجب ایجاد انگیزه و تشویق جوانان و نخبگان در رسیدن به درجات عالی علمی و پژوهشی می‌شود و جا دارد از حمایت‌های آقای پولاد در این زمینه تشکر کنیم.

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز و دبیر چهارمین دوره جایزه بزرگ علمی دانشجویی نیز ضمن ارائه یک گزارش اجمالی درخصوص فرایند برگزاری این جشنواره، اعلام کرد: در این دوره از جشنواره، پس از بررسی ۳۲۲ پرونده واصله توسط ۸۳ عضو هیأت داوران، در نهایت ۱۰۰ نفر از دانشجویان به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند که از این تعداد، ۴۴ نفر در مقطع دکتری تخصصی، ۳۴ نفر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و ۲۲ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل بوده‌اند.

حمید احمدی افزود: از دانشجویان برگزیده با اهدای لوح سپاس، تندیس افتخار و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمده است؛ مجموع جوایز نقدی در نظر گرفته شده برای نفرات منتخب نیز سه میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال است که توسط آقای علی پولاد تقبل شده است.

محمدتقی سبحان اللهی و علی اصغر شعردوست، نمایندگان اسبق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و همچنین احمد علیرضابیگی نماینده کنونی مردم تبریز، از دیگر سخنرانان این جشنواره بودند که ضمن تقدیر از دانشگاه تبریز و بنیانگذار آن، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را ضروری دانستند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا