پلمب کشتارگاه غیر بهداشتی در اهر
پلمب کشتارگاه غیر بهداشتی در اهر

دادستان عمومی و انقلاب اهر از پلمب کشتارگاه غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

 علی فاضلی در جلسه پیشگیری از سرقت و ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان اهر گفت: متاسفانه در شهرستان اهر برخی کشتارگاه ها وجود دارند که مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند و وضعیت بهداشتی و بوی زننده آن باعث نارضایتی مردم شده است که در صورت ادامه فعالیت بدون در نظر گرفتن بهداشت و مخاطرات محیطی با این واحد ها برخورد و بلافاصله پلمب خواهند شد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان اهر متاسفانه این روزها شاهد عدم همکاری بعضی از مدارس این شهرستان در رعایت  پروتکل های بهداشتی هستیم که این موضوع باعث نگرانی خانواده ها را فراهم کرده است انتظار داریم هرچه سریع تر این مدارس اولویت ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در غیر این صورت حتما با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی  از رسانه های محلی خواست از درج اخبار کذب و تفرقه آمیز  وبیان مطالب بدون سند و تحقیق در خصوص اشخاص حقوقی و حقیقی که باعث لطمه به اشخاص شود جدا خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر افزود: هر مطالبی که باعث خدشه دار شدن امنیت و نظم عمومی شود غیر قانونی بوده و باید از انتشار اینگونه مطالب خودداری گردد.

وی سرقت را از جمله تهدیدات برای امنیت اجتماعی و اقتصادی مردم عنوان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل وضعیت بد اقتصادی، آمار سرقت ها در شهرستان اهر افزایش یافته و انتظار داریم فعالیت گشت های هوشمند تقویت، هدفمندتر و زیر رصد قرار گرفته و در این راستا به دلیل کمبود نیروی پلیس، گشت رضویون سپاه نیز به کمک پلیس بیایند.

فاضلی ضمن انتقاد از ساخت و سازهای غیر مجاز و بی رویه در برخی مناطق شهری و اراضی زراعی شهرستان اهر گفت: بیشترین ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی و باغات در جاده کلیبر و منطقه چلپ وردی در خارج و داخل حریم ها می باشد که باید مسئولان ذیربط به این امر هرچه سریعتر رسیدگی کنند. 

وی ایجاد پلیس ساختمان شهرداری برای کنترل و سرکشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر را بسیار مهم و ضروری برشمرد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد جرائم منجر به سرقت با تلاش و کوشش نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در شهرستان های اهر و هوراند منجر به کشف شده است.

سرهنگ قدرت آقاپور نیز در این جلسه بیشترین سرقت ها در شهرستان اهر را مربوط به سرقت های خرد و خانه باغ ها برشمرد و افزود: در سطح شهرستان اهر بیش از ۱۲ هزار خانه باغ های پراکنده در حاشیه جاده های اصلی از جمله جاده های اهر_ تبریز، اهر_کلیبر، اهر_مشکین شهر و غیره که بیشتر صاحبان خانه باغ ها غیربومی بوده و به حال خود رها کرده اند.

به گزارش نهال امید ، وی شهرستان اهر را امن ترین شهرستان های استان برشمرد و گفت: خوشبختانه در این شهرستان جرائم خشن، سرقت به عنف، سرقت مسلحانه، سرقت بانک، سرقت زرگری و غیره وجود نداشته و بیشترین جرایم را سرقت های خرد و خانه باغ ها می باشد

 فرمانده انتظامی شهرستان از دهیاران، شوراها، فرماندهان پایگاه ها، گشت های رضویون خواست با مشاهده افراد یا خودروهای مشکوک در ورودی و خروجی روستاها و جاده ها بلافاصله به مراکز پلیس اطلاع دهند.

وی نصب دوربین های مدار بسته در مناطق مختلف شهری و ورودی خروجی روستاها را راهی برای کشف جرائم و دستگیری به موقع متخلفین برشمرد.

  • منبع خبر : ایسنا