پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با شرایطی جذاب و مناسب
پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با شرایطی جذاب و مناسب

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو برای نیمسال تحصیلی مهرماه ۱۴۰۰ در این مرکز از ۲۴ مرداد ماه، گفت: علاقه مندان برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این مرکز می‌توانند از طریق سایت سنجش و یا مراجعه حضوری و ارائه مدارک تحصیلی برای ثبت نام خود اقدام […]

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو برای نیمسال تحصیلی مهرماه ۱۴۰۰ در این مرکز از ۲۴ مرداد ماه، گفت: علاقه مندان برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این مرکز می‌توانند از طریق سایت سنجش و یا مراجعه حضوری و ارائه مدارک تحصیلی برای ثبت نام خود اقدام کنند.

رباب نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال حاضر با حدود ۱۰۰۰ دانشجوی فعال فعالیت کرده و نزدیک به ۵۰۰۰ دانش آموخته و ۱۰۵ مدرس فعال دارد.

وی با بیان این‌که امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم شده است، افزود: امکاناتی چون سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان، کارگاه معماری، آتلیه عکاسی، کارگاه دوخت و برش لباس، کارگاه طراحی و گرافیک و  کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی، دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی در این مرکز موجود است. 

وی ادامه داد: وجود دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان در ساختار جهاددانشگاهی و هم‌چنین راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی از سال ۹۶ در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، فرصت خوبی را برای کمک به فضای کسب و کارهای نوپا در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز فراهم آورده و این مرکز جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانشجویان برای تجاری سازی فناوری و تولید محصول، فضا و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و حتی اکنون نیز سه تیم فناور در مرکز مستقر هستند.

نوروزی در خصوص سایر ویژگی‌های این مرکز، گفت: تعرفه‌های پایین شهریه تحصیلی، ارائه تخفیف‌های ویژه به دانشجویان فعال و ممتاز و تخصیص وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند و تقسیط شهریه از ویژگی‌های مهم این مرکز بوده و حتی فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان اولویت دارند.

وی گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز به جهت وابستگی به سازمان جهاددانشگاهی استان و وجود مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی از جمله مراکز کوتاه مدت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی، پژوهشکده برنامه ریزی و توسعه، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا، فرصت‌های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی را فراهم می‌سازد و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود.

وی افزود: دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی،  به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند. 

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اشاره به ارائه آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، تصریح کرد: درس‌های کاملا کارگاهی و عملی در صورت مجوز ستاد کرونا در گروهای پنج نفره با رعایت پروتکل‌ها و یا به صورت مجازی با ارائه فیلم‌های آموزشی و محتوای کاربردی در سامانه برگزار شده است. 

وی گفت: با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی امجد برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، در سال تحصیلی ۱۴۰۰ نیز این مرکز از طریق سامانه امجد، آموزش‌های نظری خود را ادامه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی برای کسب مهارت بیشتر دانشجویان و ارائه در این سامانه، به یادگیری بیشتر دانشجویان کمک خواهیم کرد.

وی متذکر شد: در صورت ارائه مجوز توسط ستاد کرونا، کارگاه‌های عملی مرکز  برای آموزش‌های کارگاهی آماده هستند. 

نوروزی با اشاره به اسناد آمایش استان و نیاز سنجی آموزشی انجام گرفته، افزود: بر این اساس، مجوز چند دوره جدید برحسب نیاز بازار کار به مرکز داده شده که شامل کارشناسی گرافیک – رسانه‌های که جوانان علاقه مند به ورود به بازار کار می‌توانند با تحصیل در دوره کارشناسی  گرافیک–رسانه چاپی وارد مشاغل طراح نرم افزار گرافیکی و یا طراح ماکت و ناظرچاپ و کارشناس و مشاور در امور چاپ و بسته بندی شوند.

وی ادامه داد: رشته کارشناسی مهندسی برنامه نویسی تحت وب نیز در این مرکز تدریس می‌شود که با تحصیل در این رشته می‌توان به عنوان طراح و برنامه ساز تحت وب و یا کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی، کارشناس طراح صفحات وب و تولید محتوا به بازار کار حوزه فناوری اطلاعات وارد شد.

وی با بیان این‌که در حوزه لباس،  دوره جدید طراحی لباس کودک و نوجوان می‌تواند خلا موجود در صنعت لباس استان را پر کند، اظهار کرد: رشته کاردانی نقاشی دیواری در حوزه هنرهای تجسمی ایجاد شده که علاقمندان با تحصیل در این رشته می توانند در شهرداری‌ها، سازمان‌ میراث فرهنگی، فرهنگسراها و سایر مراکز هنری مشغول به کار شوند و دوره جدید دیگری که از مهر ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد، دوره ساخت فریم عینک است که با انعقاد تفاهم بین این مرکز و اتحادیه عینک سازان این دوره برای اعضا اتحادیه عینک اجرا خواهد شد. 

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز ثبت نام می‌توانند به آدرس پرتال مرکز به نشانی https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۴۴-۳۶۵۹۰۲۴۰ تماس حاصل فرمایند. 

بر اساس گفته‌ی وی، دوره های کاردانی و کارشناسی مرکز به شرح زیر است: 

کاردانی ناپیوسته: 

۱- کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه‌های گسترده 

۲- کاردانی فنی نرم افزار کامپیوتر – برنامه سازی کامپیوتر

۳- کاردانی حرفه‌ای معماری داخلی 

۴- کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان – آثار مکتوب و متون رسمی

۵- کاردانی حرفه‌ای گرافیک 

۶- کاردانی حرفه‌ای عکاسی 

۷- کاردانی حرفه‌ای طراحی لباس

۸- کاردانی حرفه‌ای دوخت و تکنولوژی لباس

۹- کاردانی حرفه‌ای گردشگری

۱۰- کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی

۱۱- کاردانی نقاشی دیواری 

۱۲- کاردانی ساخت فریم عینک و محافظ‌های چشمی 

کارشناسی ناپیوسته:  

۱) مهندسی فناوری اطلاعات –فناوری اطلاعات 

۲) مهندسی فناوری اطلاعات – برنامه نویسی تحت وب 

۳) کارشناسی حرفه‌ای معماری – طراحی داخلی 

۴) کارشناسی حرفه‌ای مترجمی همزمان انگلیسی 

۵) کارشناسی حرفه‌ای گرافیک – تصویر سازی 

۶) کارشناسی حرفه‌ای گرافیک – رسانه‌های چاپی

۷) کارشناسی حرفه‌ای عکاسی – تبلیغات 

۸) کارشناسی حرفه‌ای طراحی و دوخت 

۹) کارشته حرفه‌ای طراحی پوشاک – لباس کودک و نوجوان 

۱۰) کارشناسی حرفه‌ای مدیریت گردشگری

۱۱) کارشناسی حرفه‌ای روابط عمومی- امور رسانه

انتهای پیام