وضعیت هشدار کرونا در بناب / ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد
وضعیت هشدار کرونا در بناب / ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد

امام جمعه بناب گفت: ظرفیت بیمارستان ها در بناب تکمیل و در حال سرریز بوده و وضعیت آرامستان‌ها مناسب نیست!

به گزارش خبرگزاری نهال امید از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با اشاره به افزایش روزانه تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان‌ها  در بناب تکمیل و در حال سرریز بوده و وضعیت آرامستان‌ها مناسب نیست!

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات طاقت فرسای مسوولان بیمارستان‌ها و کادر درمان خاطرنشان کرد: کادر درمان و پرستاران خسته شده‌اند و اگر می خواهیم این قشر زحمتکش نیز تا حدودی به آرامش برسند، باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تعطیلی برنامه‌های غیرضروری، عدم حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک به کمک کادر درمان بشتابیم.

امام جمعه بناب با بیان اینکه دعا و استغفار در جامعه فراموش شده است، ماه صفر را بهترین فرصت برای دعا، استغفار و دادن صدقه مناسب دانست و از مردم خواست برای رهایی از این بلای خانمان سوز کرونا دعا و استغفار را فراموش نکنند.

خطیب جمعه بناب با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه واجب و زیربنای همه‌ احکام اسلامی است،گفت: این امر واجب در جامعه مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است و این فریضه باید در جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با انتقاد از مدیران و مسوولان به‌خاطر عدم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: در اوضاع و احوال کنونی مسوولان، مدیران، طلاب، روحانیون و علمای بزرگوار نباید بی‌تفاوت باشند تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رنگ ببازد.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه بناب یادآور شد: از دولتمردان تازه نفس که با عنوان انقلابی و جهادی پا به عرصه خدمت گذاشته‌اند، انتظار می‌رود به داد این فریضه مظلوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برسند و نگذارند این فریضه تا این حد مظلوم واقع شود و خطرناک تر از آن اینکه حالت بی‌تفاوتی جامعه را پر کند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : فارس