وضعیت سفید بستان آباد زرد شد/ کرونا به سمت جوانان سوق یافته است
وضعیت سفید بستان آباد زرد شد/ کرونا به سمت جوانان سوق یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با افزایش تعداد بیماران کرونایی بستان آباد در دو روز گذشته وضعیت این شهرستان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از سفید به زرد تغییر یافت.

به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی در جلسه مجمع سلامت و ستاد مقابله با کرونا در شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه تعدادی از شهرستان‌های آذربایجان شرقی با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا از وضعیت سفید به وضعیت زرد تغییر یافته‌اند، اظهار داشت: طی دو روز گذشته با افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا ویروس در شهرستان بستان آباد، این شهرستان نیز از وضعیت سفید خارج شده و به وضعیت زرد درآمده است.

وی بیماری‌های زمینه‌ای مستعد برای این بیماری را فشار خون، دیابت، چربی خون و وزن بالا بیان کرد و گفت: در سایه رصد بیماری کویید ۱۹ دیگر بیماری‌ها نیز دقیق‌تر رصد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه کویید ۱۹ به سمت جوانان نیز سوق پیدا کرده، بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در جامعه تاکید کرد و افزود: روند بستری بیماران کرونایی در استان سیر نزولی پیدا کرده است.

وی از اختصاص اعتبارات لازم برای تجهیز اورژانس جدید شهرستان بستان آباد خبر داد و افزود: اورژانس بیمارستان بستان آباد به زودی به دستگاه سی تی اسکن مجهز می‌شود.