ورود سامانه بارشی از امشب به آذربایجان شرقی
ورود سامانه بارشی از امشب به آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه بارشی از امشب به استان خبر داد.

به گزارش نهال امید محمد امیدفر، اظهار کرد: نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان موجب ابرناکی، وزش باد و بارش باران و برف شده و فعالیت آن از بعد از ظهر روز یکشنبه تا روز دوشنبه تشدید می‌شود.

وی با بیان این‌که شدت فعالیت این سامانه بارشی در نواحی جنوبی و شرقی استان بیشتر خواهد بود، اظهار کرد: براساس گزارش‌های هواشناسی، در برخی نواحی استان شاهد بارش باران یا برف و یا در نواحی هم‌چون تبریز شاهد بارش باران و برف خواهیم بود که بارش باران باعث آبگرفتگی معابر عمومی و برف موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر روز یکشنبه کاهش نسبی دما بین ۵ الی ۸ درجه نیز پیش بینی میشود که در نهایت از اوایل روز دوشنبه با خروج تدریجی این سامانه بارشی از استان دمای هوای استان افزایش خواهد یافت.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی ورود سامانه قوی دیگری را تا اواخر این هفته نشان نمی‌دهد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، دمای تبریز در گرمترین زمان، ۱۰ درجه بالای صفر و در سردترین زمان، یک درجه بالای صفر گزارش شده است؛ دمای فعلی تبریز نیز ۱۱ درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته چهار درجه گرم‌تر شده است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، کلیبر با دمای ۲۰ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان و هشترود با دمای منفی چهار درجه سردترین شهر استان گزارش شده است.

  • منبع خبر : ایسنا