ورزش، بهترین ابزار مبارزه با آسیب اجتماعی/ خروجی مسابقات ورزشی تربیت شهروند سالم است
ورزش، بهترین ابزار مبارزه با آسیب اجتماعی/ خروجی مسابقات ورزشی تربیت شهروند سالم است

شهردار تبریز ورزش را بهترین ابزار مبارزه با آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش نهال امید،ایرج شهین باهر در آیین تجلیل از عوامل اجرایی مسابقات جام پرچم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امروز اسم سردار عزیزمان ورد زبان کودکان شده و عظمت سردار در بین ۳هزار و ۴۰۰کودک ماندگار شده است.

شهردار تبریز با اشاره به شرکت ۳هزار و ۴۰۰ نفر در مسابقات جام پرچم افزود: خروجی مسابقات ورزشی جام پرچم تربیت شهروند سالم است.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی شهروند سالم، فکر سالم و اقدام سالم تربیت می شود و ما معتقدیم انسان ورزشکار خواسته یا ناخواسته از برخی ناهنجاری‌های اجتماعی دوری می‌گزیند.

ایرج شهین باهر بهترین سلاح مبارزه با مشکلات اجتماعی را ورزش عنوان کرد و افزود: فرد ورزشکار مجبور است که اخلاق ورزشی و مرام پهلوانی را یاد بگیرد و این باعث می شود کسانی که در بین آقایان و بانوان ورزشکار هستند، از بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی دوری کنند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ما برای کمپ ماده ۱۶ که ویژه نگه داری از بیماران مبتلا به اعتیاد مواد مخدر است، ماهانه نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم و می دانیم که با گسترش ورزش، هزینه های ما در این حوزه کاهش می یابد.

شهردار تبریز عملکرد مسئولین اجرایی مسابقات جام پرچم را باقیات صالحات دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر زحمت برگزاری مسابقات جام پرچم را کشیده اید، مطمئن باشید کار ثوابی کرده‌اید؛ هر کودکی که از این مراسم تأثیر پذیرفته و ادامه فعالیت داده و زندگی سالم و خانواده تشکیل دهد، شما در آن سهیم هستید.

ایرج شهین باهر هر فعالیتی در حوزه فرهنگ و ورزش را سرمایه‌گذاری برای آینده دانست و افزود: تمام امکانات شهرداری در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری در اختیار شهروندان قرار دارد و مطمئن باشید آثار این سرمایه‌گذاری برای همه نمایان خواهد شد.

او با اشاره به خالی بودن فضاهای ورزشی و فرهنگی شهرداری تبریز نیز تأکید کرد: ۹۵ درصد فضاهای ورزشی و فرهنگی شهرداری تبریز خالی است، در حالی که اهالی تئاتر دنبال مکانی برای تمرین هستند.

  • منبع خبر : شهریار