واکنش امام جمعه تبریز به مراجعات: بنده کسی را تایید یا رد نمی‌کنم
واکنش امام جمعه تبریز به مراجعات: بنده کسی را تایید یا رد نمی‌کنم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم گفت: افرادی که رد شدند هر روز به دفتر امام جمعه مراجعه می کنند ولی بنده گفته‌ام کسی را تایید و رد نمی کنم و تمایلی به دخالت در این مسایل ندارم.

به گزارش نهال امید ، بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای مجلس، افرادی که صلاحیت آنان احراز نشده و یا با مانع رد صلاحیت مواجه شدند برای اخذ تاییدیه حضور خود درصحنه انتخابات، به هر دری می‌زنند.

از طرفی برخی از نمایندگان فعلی مجلس که نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند در حرکتی با عنوان فرار به جلو شورای نگهبان قانون اساسی را مورد هجمه‌های خود قرار می‌دهند تا جاییکه این شورا بعد از سخنان رئیس جمهوری درباره ردصلاحیت برخی افراد بیانیه‌ای منتشر کرد.

دربیانیه شورای نگهبان آمده است: تحت تاثیر فشارها قرار نمی‌گیریم. مسئولان سنجیده تر عمل کرده و از ایجاد تشنج خودداری کنند

آنچه امروز رئیس جمهور در سخنانی که بطور زنده نیز از رسانه ملی پخش می شد مطرح کرد، نشان از بی اطلاعی ایشان نسبت به روند بررسی ها در هیات های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دارد و زیبنده یک مقام اجرایی رسمی نیست که بدون تحقیق و بی محابا درباره افراد فاقد صلاحیت سخن بگوید.

در صحنه استانی نیز برخی افراد برای به دست آوردن تایید صلاحیت خود دست به دامان امام جمعه تبریز می‌شوند تا جائیکه حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

امام جمعه تبریز در مراسم بزرگداشت شهدای ۲۷دی دانشگاه تبریز به اشاره به این موضوع اظهار داشت: افرادی که از سوی هیات های نظارت بر انتخابات شورای نگهبان رد شدند هر روز به دفتر بنده مراجعه می کنند ولی بنده گفته ام کسی را تایید و رد نمی کنم و تمایلی به دخالت در این مسایل ندارم.

گفتنی است پیش از این نماینده ولی‌فقیه در استان در دیدار با دانشجویان بسیجی از این موضوع انتقاد کرده و خطاب به مسئولین هیئات نظارت بر انتخابات گفته بود: استفاده از تصاویر بنده را تخلف انتخاباتی تلقی کنید. از چندماه پیش عده‌ای در مراجعات عمومی درخواست ثبت تصویر با بنده را داشتند، بعدا معلوم شد که در تبلیغات انتخاباتی استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: از مسئول دفتر نظارت در استان میخواهم استفاده از تصاویر بنده را به عنوان تخلفات انتخاباتی در نظر بگیرد.. استفاده از تصویر من به منزله‌ی حمایت از فرد خاصی نیست.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : آناج