واکسیناسیون باید سرعت بیشتری بگیرد
واکسیناسیون باید سرعت بیشتری بگیرد

تبریز- نهال امید - استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه کرونا امروز فقط مسأله بهداشت و درمان نیست و همه باید احساس مسئولیت کنند، گفت: با توجه به تأثیر واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، این موضوع باید با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش نهال امید محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در چهلمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: موج پنجم کرونا با وجود اینکه شدیدتر از موج‌های قبلی بود، در استان ما تبدیل به بحران نشد که دلیل این امر، آمادگی‌ها و مقدماتی بود که در زمان مناسب پیش‌بینی شده بود.

وی با ابراز تأسف از فوت روزانه هموطنان به دلیل ابتلا به کرونا، گفت: کرونا امروز فقط مسأله بهداشت و درمان نیست و همه باید برای مقابله با این بیماری و بهبود وضعیت احساس مسئولیت کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی همه بخش‌ها پای کار آمده‌اند، افزود: ما در هیچ مقطعی از زمان شروع این بیماری غافل‌گیر نشدیم و برای همه پیشامدها برنامه داشتیم و با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها، کم‌کاری و سهل‌انگاری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی از روند واکسیناسیون در استان نیز ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه واکسن به اندازه کافی در کشور و استان تأمین شده که این موضوع برای مردم آرامش‌بخش و امیدوارکننده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اظهارات برخی افراد و گروه‌ها که مردم را نسبت به عواقب تزریق واکسن نگران می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: خوشبختانه اقبال مردم ستان به واکسن خوب است و باید آگاه‌سازی‌های لازم صورت گیرد تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یا مخالفت با واکسن، یک مسأله فردی نیست، بلکه مسئولیت اجتماعی ایجاد می‌کند، افزود: تأثیر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن در کاهش روند ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مشهود است و باید این مسأله جدی‌تر از قبل دنبال شود.

پورمحمدی با اشاره به ایجاد مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در تبریز و برخی شهرهای استان، از لغو منع تردد شبانه در این شهرها خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی وزارت بهداشت درخصوص واکسن و مشروط کردن فعالیت‌های اجتماعی به تزریق واکسن، روند واکسیناسیون در کشور و استان با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی همچنین تأکید کرد: ظرفیت لازم برای ترزیق واکسن به گروه‌های مختلف در استان فراهم شده و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص آماده همکاری با صنایع و واحدهای تولیدی و دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا را در استان، ۱۸۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: حداکثر تعداد بستری روزانه در استان به ازای هر یک میلیون نفر، ۹۷ نفر بوده است که جزو کمترین آمار در میان استان‌های کشور است.

محمدحسین صومی درخصوص روند واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۳۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و بیش از ۴۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که بالاترین درصد در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تزریق واکسن در شهرهایی مانند ورزقان، کلیبر، هوراند، اهر و هشترود به بالای ۶۰ درصد رسیده، اما در شهرهای مرند، تبریز، هریس، ملکان و بناب باید سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.

صومی با اشاره به اینکه میزان تزریق واکسن در استان در روزهای اخیر به حدود یکصد هزار دوز رسیده است، افزود: هدف‌گذاری ما این بود که تا پایان شهریور، ۶۰ درصد جمعیت هدف استان را واکسینه کنیم که با روند فعلی و کار جهادی طی دو هفته آینده این میزان به ۷۵ درصد می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه به برخی حاشیه‌ها و سیاه‌نمایی‌ها توجه نمی‌کنیم، از همه دستگاه‌های مسئول خواست تا برای تحقق هدف‌گذاری صورت‌گرفته با دانشگاه علوم پزشکی تبریز همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین از ایجاد دو مرکز جدید شبانه‌روزی واکسیناسیون در تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر تزریق واکسن به افراد بالای ۳۰ سال در تبریز انجام می‌شود و در سایر شهرها محدودیت سنی نداریم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا