هیچ یک از کادر درمانی تبریز به مرخصی نرفته‌اند
هیچ یک از کادر درمانی تبریز به مرخصی نرفته‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ضرورت ادامه فعالیت مطب‌های پزشکی بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها تاکید کرد و گفت: حضور در مطب، اورژانس و بیمارستان ضروری بوده و تا کنون هیچ یک از کادر درمانی تبریز به مرخصی نرفته‌اند و آماده ارائه خدمات هستند.

محمد حسین صومی در جلسه هم اندیشی پیشگیری و مقابله با کرونا در جمع سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت با بیان اینکه محدود کردن ارتباطات بسیار سخت است، اظهار کرد: امکانات درمانی در استان ما خوب بوده و ۵۲۶ دستگاه ونتیلاتور وجود دارد که نسبت به سال ۹۲ افزایش دو و نیم درصدی داشته است.

وی افزود: تمامی آزمایشات تا چند روز قبل در تهران انجام می‌شد، اما دوشنبه و سه‌شنبه این هفته خودمان آزمایشاتی انجام داده‌ایم و سه مورد از ۴۵ مورد مشکوک بوده و حتما باید در تهران تایید شود.

 وی تأکید کرد: اعتقاد زیادی به قرنطینه نداریم، اما می‌توانیم جلوی انتشار ویروس را بگیریم، این ویروس در قالب قطرات کوچک و با پایداری در سطوح به سرعت تکثیر می‌یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: حق فرار از بیماران را نداریم و باید با حفظ حرمت به او رسیدگی کنیم، باید با فرد مشکوک در جامعه هم باید اینگونه رفتار شود. فراموش نکنیم، بهترین راه حفظ آرامش جامعه است.

به گزارش نهال امید، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تاکید کرد: همچنان بر کاهش اجتماعات اصرار داریم، امام جمعه تبریز نیز طی تماسی با ما برای لغو نماز جمعه این هفته در صورت نیاز اعلام آمادگی کردند، اما مقرر شده است که وزیر بهداشت و ستاد برگزاری نماز جمعه تصمیمات نهایی را در این خصوص اتخاذ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به انجمن‌های بیماران خاص، خاطرنشان کرد: در صورت نیاز برای جلوگیری از خروج افراد مسن و بیمارانی با سیستم ایمنی ضعیف از خانه داروها را به درب منزل بیماران ببرید.

به گزارش نهال امید، صومی گفت: روز گذشته چهل و یکمین کشور هم موارد مثبتی از کرونا را اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اینکه برای مراقبت از مبتلایان به کرونا نیازی به پوشیدن لباس‌های فضایی نیست، متذکر شد: پوشیدن لباس‌های مخصوص مختص مرحله‌ای است که بیمار در آی سی یو بستری می‌شود، استفاده از ماسک به هنگام مواجهه با بیمار در اورژانس کافی بوده و در بخش نیز از عینک، دستکش و ماسک استفاده می‌شود.

 دکتر علی اکبر طاهر اقدم، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در پایان این جلسه از اهدای بسته آموزشی به سمن‌ها و انجمن‌های بیماران خاص استان خبر داد و گفت: سمن‌ها ارتباطشان را با ما زیاد کنند، به خصوص انجمن‌هایی که با بیماران زمینه‌ای مثل بیماران مبتلا به دیابت و نارسایی کلیوی سر و کار دارند.

وی در خاتمه متذکر شد: کویید۱۹ هم نوع جهش یافته‌ای از گروه کرونا ویروس‌ها بوده و ما به هنگام سرماخوردگی‌های عادی نیز چند روزی را در منزل استراحت می‌کنیم و نیازی به ایجاد وحشت نیست.

جلسه هم اندیشی در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز وقائم مقام ریاست دانشگاه وبا حضور سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

  • منبع خبر : ایسنا