هوای آذربایجان‌شرقی از سه‌شنبه برفی می‌شود
هوای آذربایجان‌شرقی از سه‌شنبه برفی می‌شود

 مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از آغاز بارش برف از بعد از ظهر فردا (سه‌شنبه ) در آذربایجان‌شرقی خبر داد. افشین ابراهیمی روز دوشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: از بعد از ظهر سه شنبه ۲۵ آذر تا روز شنبه ۲۹ آذر، ‌کاهش نسبی دما، ‌وزش باد گاهی تا نسبتا […]

 مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از آغاز بارش برف از بعد از ظهر فردا (سه‌شنبه ) در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

افشین ابراهیمی روز دوشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: از بعد از ظهر سه شنبه ۲۵ آذر تا روز شنبه ۲۹ آذر، ‌کاهش نسبی دما، ‌وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش برف در تمام مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارش برف و ایجاد پدیده مه در راه های ارتباطی استان، افزود: ‌کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت با رعایت نکات ایمنی، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

ابراهیمی توصیه کرد ضمن صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی انجام شود.

در زمان حاضر کمینه دما مربوط به چاراویماق با ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دما مربوط به جلفا با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا