هشت قرارداد بین کارگزار و کشاورز با شرکت های تولیدکننده کود کشور در تبریز  منعقد شد
هشت قرارداد بین کارگزار و کشاورز با شرکت های تولیدکننده کود کشور در تبریز  منعقد شد

دبیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: با برگزاری چهاردهمین همایش ترویجی و آموزشی معرفی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی و تولید کنندگان، هشت قرارداد بین کارگزار و کشاورز با شرکت‌های تولیدکننده کود کشور در تبریز منعقد شد.

محمدمهدی سعیدی در حاشیه همایش آموزشی و ترویجی یاد شده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۵۰ همایش از این نوع در کشور برگزار می‌شود که چهاردهمین دوره آن در تبریز برگزار و منجر به عقد هشت قرارداد شد. 

وی افزود: این همایش‌ها در راستای طرح خودکفایی در تولید کودهای کشاورزی و حمایت از شرکت‌های داخلی در جهت تولید این محصول به خصوص شرکت‌های دانش بنیان از اردیبهشت ماه آغاز شده است و اسفند ماه به پایان می‌رسد.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ادامه داد: تعداد ۱۵ شرکت در این همایش حضور دارند که از این تعداد پنج شرکت دانش بنیان بوده و کودهای زیستی و آلی را جایگزین کودهای شیمیایی کرده‌اند که با توجه به شبکه گسترده شرکت که ۳۵۰۰ کارگزاری را شامل می‌شود بتوانیم تولیدکنندگان محصولات کودی را بدون واسطه در اختیار کارگزار و کشاورز قرار دهیم. 

مدیر شرکت‌های حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این همایش گفت: سه شرکت از استان در این همایش برای معرفی تولیدات خود شرکت کردند. 

جمشید باقریان اظهار کرد: شرکت دانش بنیان کشاورزی در آذربایجان شرقی وجود ندارد ولی به تازگی بستر و زمینه آن فراهم شده و هماهنگی‌های لازم نیز ایجاد شده است. 

وی هدف از برگزاری همایش یاد شده را در تبریز حمایت از طرح خودکفایی تولید کود در کشور و نوآوری در تولید عنوان کرد. 

باقریان اعلام کرد: بر اساس برنامه ابلاغی، آذربایجان شرقی علاوه بر کودهای غیر یارانه‌ای مقدار ۹۰ هزار تن کود ازته، ۴۷هزار تن کود فسفاته و مقدار ۶۰۰۰ تن کود پتاسه یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد که ۱۰۰ درصد کود ازته در داخل کشور از پتروشیمی‌های داخلی و ۹۰ درصد کودهای فسفاته و پتاسه در داخل و بقیه از خارج تامین و تهیه می‌شود. 

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، چهاردهمین همایش یکروزه ترویجی و آموزشی معرفی محصولات سبد کودی شرکت خدمات حمایتی و تولید کنندگان کشور روز گذشته در تالار نیکنام تبریز برگزار شد.