نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشت
نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نیروی هوایی ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی ایفا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در نوزدهمین آیین شب خاطره حوزه هنری با موضوع نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار کرد: حوزه هنری استان با برگزاری چنین برنامه های فرهنگی، اقدام ارزشمند و قابل تقدیری انجام می‌دهد.

وی افزود: بدنه ارتش قبل از انقلاب اسلامی بدنه سالمی بود، تنها سران ارتش در زمان طاغوت فاسد بودند به طوری که خلبانانی چون سرهنگ بلورفروشان در زمان آموزشی خود در آمریکا حتی یه لقمه از غذاهای آنان را مصرف نکرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دیدار نیروهای هوایی کشور با بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: کمر طاغوت با حضور نیروی هوایی ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در محل اقامت حضرت امام خمینی (ره)، شکسته شد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به نقش نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانش نیروی هوایی در دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه در عملیات والفجر ۸، موجب بهم خوردن معادلات و ساماندهی رژیم بعثی صدام شد به طوری که بیش از ۷۰ فروند هواپیمای ایرانی، نقاط اساسی عراق را ساقط کردند.

وی ادامه داد: جلوگیری از برگزاری اجلاس سران ‌کشورهای غیرمتعهد در بغداد در زمان هشت سال دفاع مقدس توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از دیگر افتخارات این نهاد نظامی کشور بود.

وی در بخش دیگر سخنان به شهید خلبان رحمانی اشاره کرد و گفت: شهید خلبان سرتیپ دوم رحمانی، از جمله نیروهای خوش‌رو و ارزشی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز بود و همواره در راز و نیاز با معبود خود بود به طوری که ایشان ۱۸ بار قرآن را در مسجدالحرام را ختم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: حضور ۲۵ میلیون نفر در تشییع جنازه این سردار بزرگوار اسلام نشان از عظمت این فرد بود و پس از شهادت سردار، حمله نظامی ایران به پایگاه نظامی آمریکا، ابهت آمریکا را بهم زد به طوری که خود روسیه و چین می‌گفتند ما تا امروز اینقدر به توخالی بودن و تبلیغات الکی آمریکا پی نبرده بودیم.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، همزمان با نکوداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نوزدهمین آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان شرقی با موضوع نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز در پردیس فرهنگی سینمایی قدس برگزار شد.

در این مراسم، یاد و خاطره و چهلمین روز شهادت سرتیپ دوم خلبان محمودرضا رحمانی که در جریان در سقوط یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش در ارتفاعات سبلان به مقام شهادت نائل شد، گرامی داشته شد و اثر سیاه قلم طراحی شده از شهید رحمانی توسط هنرمند تبریزی “نوید حسین زاده”، توسط نماینده ولی فقیه در استان و رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی به خانواده این شهید اهدا شد.

  • منبع خبر : ایسنا