نوار سبز در حاشیه اتوبان شهید کسایی تبریز ایجاد می شود
نوار سبز در حاشیه اتوبان شهید کسایی تبریز ایجاد می شود

شهردار تبریز با اشاره به توسعه فضای سبز در حاشیه اتوبان شهید کسایی گفت: نوار سبز در این اتوبان در دو لاین رفت و برگشت ایجاد می شود.

ایرج شهین باهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه های شهرداری منطقه ۳ تبریزگفت: دیواره سبز در حاشیه اتوبان شهید کسایی در دو مسیر رفت و برگشت ایجاد می شود و تلاش می کنیم فضای سبز در این کنارگذر توسعه پیدا کند.

شهردار تبریز سپس در خصوص پروژه های فضای سبز و پارک های محله ای شهرداری منطقه ۳ افزود: توسعه پارک های محله ای در این منطقه به ویژه در محلات کم برخوردار از اولویت های مدیریت شهری بوده و ۴ پارک درحال احداث است.

او ادامه داد: از این چهار پارک محله ای، عملیات اجرایی پارک شهید تجلایی و نور به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد. دو پارک دیگر نیز تا پایان سال در این منطقه افتتاح می شود.

ایرج شهین باهر ابراز کرد: با اینکه این پارک ها از نظر مساحت بزرگ نیستند ولی به دلیل  اینکه در مناطق کم برخوردار واقع شده اند و در داخل محلات قرار دارند می توانند نقش مهمی داشته و به مردم محلات خدمات مختلف در این پارک ها ارائه شود.

او با تاکید بر اینکه در سال آینده توسعه فضای سبز تبریز در اولویت ما است، افزود: تمام جاهایی که امکان کاشت درخت در آن وجود دارد طی سال آینده درختکاری شده و فضای سبز آن گسترش می یابد.

شهردار تبریز به نقش توسعه فضای سبز در کاهش آلاینده های هوا اشاره داشت و گفت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز باعث کاهش آلودگی می شود و امیدواریم مردم نیز در جهت حفظ درختان و فضای سبز تلاش کنند.

  • منبع خبر : شهریار