نماینده مجلس: کرونا مانع توقف روند آموزشی نیست
نماینده مجلس: کرونا مانع توقف روند آموزشی نیست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا شاید مدت ها به طول انجامد، گفت: کرونا به هیچ عنوان نباید مانع توقف روند آموزش در کشور شود.

به گزارش نهال امید، مهدی اسماعیلی افزود: مجلس شورای اسلامی به طور جدی روند برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس را پایش می‌کند و خانواده‌ها نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند، چون ممکن است معضل شیوع کرونا برای مدت زمان طولانی باقی بماند که به همین دلیل نمی‌توان روند ارائه خدمات آموزشی در مدارس را متوقف کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی روند ارائه خدمات آموزشی در مدارس را پایش می‌کند، اظهار داشت: در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی مدارس در سال تحصیلی جدید در مناطق مختلف کشور که دارای وضعیت قرمز، سفید و یا زرد شیوع کرونا هستند، وزارت آموزش و پرورش با دقت مسایل را پیگیری کرده و مجلس نیز شرایط را به دقت بررسی خواهد کرد.

اسماعیلی، تصمیم‌گیری پیرامون برگزاری کلاس‌ها در مدارس را متناسب با اقتضائات وضعیت شیوع کرونا در مناطق مختلف بیان و اضافه کرد: در مناطق و شهرهایی که وضعیت شیوع کرونا در آنها قرمز یا در حالت هشدار باشد، به طور قطع برگزاری کلاس‌ها با محدودیت مواجه خواهد شد و به صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی یا رسانه ملی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری برگزار نمی شود، گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا همچنان مشکلاتی را در کشور ایجاد می‌کند، منتظر هستیم تا بر اساس وضعیتی که در آینده ایجاد می‌شود برای نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی برنامه‌ریزی کنیم.

اسماعیلی اظهار داشت: در برخی شهرها و روستاها که تعداد دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌ محدود و کم تراکم بین ۵ یا ۱۰ نفر دانش‌آموز باشد، کلاس ها تشکیل می‌شود که در این شرایط کلاس‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی مناطق کشور به دلیل محدودیت امکانات و زیرساخت‌ها به شبکه مجازی آموزش متصل نیستند، خواستار توجه و برنامه ریزی بیش از پیش آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جلساتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار و  به این نکته اشاره شده است که برخی مناطق کشور برای بهره‌مندی از خدمات آموزشی در قالب مجازی با محدودیت امکانات و زیرساخت‌ها مواجه هستند و هنوز نتوانسته‌ایم تعدادی از شهرها و روستاها را به شبکه مجازی آموزش متصل کنیم که باید برای حل این مشکل به دنبال راه‌حلی باشیم.

  • منبع خبر : ایرنا