نمایش‌های عروسکی کانون پرورش فکری به روی صحنه می رود
نمایش‌های عروسکی کانون پرورش فکری به روی صحنه می رود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی تولید نمایش‌های عروسکی در مراکز استان از اجرای صحنه ای و عمومی تعدای ازاین نمایش‌ها در پاییز و زمستان سال جاری خبرداد.

علی بینش که در جمع تعدادی از مربیان مسئول مراکز استان، با تاکید بر کیفیت بالای نمایش‌های عروسکی تولیدی برای حضور در جشنواره نمایش عروسکی، افزود: تعدادی از این نمایش‌های عروسکی برای اجرای صحنه‌ای و عمومی در سالن‌های اصلی سطح شهر درنظر گرفته شده‌است.

وی با اشاره به اهمیت این فعالیت هنری در جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان مراکز کانون تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش عروسکی را به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی خود می‌داند و با توجه به راه‌اندازی و تشکیل منظم جلسات انجمن هنرهای نمایشی استان، انتظار می رود نمایش عروسکی در مراکز کانون به سمت تولیدات جذاب و پرمخاطب حرکت کند.

بینش با بیان این‌که کودکان از طریق نمایش دنیا را بهتر می‌شناسند و با آن ارتباط سالم‌تری برقرار می‌کنند، یادآور شد: نمایش باعث همدلی، بصیرت و مهارت‌های فردی بچه‌ها می‌شود و می‌توان از رابطه نمایش با ذهنیات فردی و ساختار شخصیت انسان‌ها در جهت درک و تفاهم بیشتر میان کودکان و نوجوانان و ایجاد ارتباط با دنیا بهره گرفت و در این میان نمایش عروسکی جای خود را دارد.

وی مهم‌ترین تاثیر فعالیت نمایش عروسکی را کمک به کشف و شکوفایی استعداد و خلاقیت در کودکان و نوجوانان عنوان کرد  و یادآور شد: یکی از هدف‌های اصلی کانون هم کشف و پرورش استعداد های کودکان ونوجوانان است و این هدف از طریق فعالیت نمایش عروسکی دست یافتنی است.

گفتنی است در این جلسه، که به منظور هماهنگی حضور مراکز کانون استان در جشنواره نمایشی و عروسکی برگزار شده بود، تعدادی از مربیان مسئول به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.

  • منبع خبر : نصرنیوز