نمایشگاه «مطبوعات تاریخی در آینه پست» برگزار می‌شود
نمایشگاه «مطبوعات تاریخی در آینه پست» برگزار می‌شود

نمایشگاه «مطبوعات تاریخی در آینه پست» همزمان با سی‌ویکمین سالروز افتتاح موزه ارتباطات و با مشارکت موزه مطبوعات آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش نهال امید فرینوش اکبرزاده، دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ «مطبوعات تاریخی در آینه پست» گفت: با توجه به‌ اثرگذاری رسانه‌ها در بستر زمان بر تحولات اجتماعی، ارتباط مطبوعات و پست در طول تاریخ ارتباطات کشور نیازمند بررسی و شناخت است و این مهم در قالب نمایشگاهی با عنوان «مطبوعات تاریخی در آینه پست» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسئول پیگیری امور اجرایی و تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان بیان کرد: این نمایشگاه به‌عنوان اولین گام از روندی پژوهشی در خصوص ارتباط مطبوعات و پست، همزمان با سی‌ویکمین سالگرد افتتاح موزه ملی ارتباطات در محل این موزه در تهران برگزار می‌شود و آغازگر مسیری خواهد بود که به برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی دیگر و استمرار فعالیت تحقیقی در این رابطه منجر می‌شود.

اکبرزاده با قدردانی از تمام افرادی که بی‌دریغ در روند این پژوهش مشارکت کردند، افزود: نمایشگاه «مطبوعات تاریخی در آینه پست» با مشارکت شرکت ملی پست، موزه ملی ارتباطات، موزه مطبوعات آذربایجان، انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی و شورای بین المللی موزه‌ها ایکوم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به گفت‌وگوی حسن عمیدی، مدیر موزه ملی ارتباطات در خصوص این نمایشگاه با رسانه‌ها گفت: این نمایشگاه با هدف توجه به ویژگی‌های پژوهشی مطبوعات تاریخی و ارتباط آن با پُست، احیای فرهنگ پُست، زنده کردن خاطرات نوستالژی‌های پُستی و معرفی تاریخ و فرهنگ کشور مورد توجه قرار گرفته است. 

آثاری که در این نمایشگاه در معرض دید قرار خواهد گرفت، شامل بیش از ۱۰۰ قطعه شامل روزنامه‌ها، نامه‌های نشریات، راپرهای مطبوعاتی، ورقه‌های پستی و … مربوط به مطبوعات از ۱۴۰ سال پیش است.

علاقمندان می‌توانند از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۵ بهمن از ساعت ۹ لغایت ۱۷ از این نمایشگاه در محل موزه ملی ارتباطات واقع در تهران، میدان امام خمینی، میدان تاریخی مشق، موزه ملی ارتباطات بازدید کنند.

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه این نمایشگاه به‌صورت مجازی از طریق صفحات رسمی شرکت ملی پست، موزه ملی ارتباطات تهران، موزه مطبوعات آذربایجان و رسانه‌های مجازی به صورت زنده پخش خواهد شد.

نمایشگاه «مطبوعات تاریخی در آینه پست» برگزار می‌شود

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا