نماز جماعت از مهمترین مستحبات و از بزرگترین شعائر اسلامى است
نماز جماعت از مهمترین مستحبات و از بزرگترین شعائر اسلامى است

مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی گفت: به دلیل انتشار ویروس کرونا نماز جماعت در شرکت نفت برگزار نمی شد که بعد از تبدیل شدن وضعیت کرونا در استان به رنگ زرد، نماز جماعت در این اداره و تمام ادارات استان به طور مرتب برگزار خواهد شد.

به گزارش نهال امید،به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز استان در نمازخانه اداره شرکت نفت استان حاضر شد و به بیان دیدگاهات خود پرداخت.
آقاجانی در مورد اهمیت نماز به خصوص به صورت جماعت گفت: نماز جماعت از مهمترین مستحبات و از بزرگترین شعائر اسلامى است و در روایات، فوق‏ العاده روى آن تکیه شده است.
وی افزود: اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند هر رکعت آن ثواب ۱۵۰ نماز دارد و اگر دو نفر اقتدا کند هر رکعت ثواب ۶۰۰ نماز و هر چه تعداد نمازگزاران بیشتر شود ثواب نمازشان بیشتر خواهد شد و اگر عدد آنان از ده نفر بگذرد؛ تمام آسمان ها کاغذ و دریاها مرکّب و درخت ها قلم و ملائکه، انس و جن نویسنده شوند، نمى‏ توانند ثواب یک رکعت آن را بنویسند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: بدلیل انتشار ویروس کرونا نماز جماعت در شرکت نفت برگزار نمی شد که بعد از تبدیل شدن وضعیت کرونا در استان به رنگ زرد، نماز جماعت در این اداره و تمام ادارات استان به طور مرتب برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی