نفوذ سامانه بارشی شدید به آذربایجان شرقی از روز چهارشنبه
نفوذ سامانه بارشی شدید به آذربایجان شرقی از روز چهارشنبه

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور اخطاریه‌ای جوی اعلام کرد: با نفوذ سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه ۲۸ اسفند، تشدید رگبار باران و رعد و برق و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نهال امید، در اخطاریه اداره کل هواشناسی استان آمده است: در نتیجه این سامانه بارشی مخاطراتی چون “رگبار باران و رعد و برق( ۳۰ الی ۱۵ میلیمتر)، در نواحی مستعد بارش تگرگ و رخداد تندبادهای لحظه ای (۷۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) پیش بینی می‌شود.

این سامانه بارشی کلیه نواحی استان به ویژه نیمه غربی استان را تحت تاثیر قرار داده و منجر به آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال اصابت صاعقه در نواحی مرتفع و کوهستانی و اختلال در تردد معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی استان خواهد شد.

این سامانه بارشی اوایل روز پنجشنبه ۲۹ اسفند استان را ترک می‌کند.

اجتناب از سفرهای غیر ضروری و تا حد امکان عدم خروج از منزل، دوری از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، مناطق محترم مرتفع و کنار ستون‌های فلزی درختان (به دلیل احتمال برخورد صاعقه) و انجام اقدامات به موقع در مورد رفع آبگرفتگی معابر عمومی و مهار سیلاب احتمالی از جمله توصیه‌ها در این رابطه است.

ایسنا