نظارتی شورایی را عینیت بخشیدیم تشکیل ۳۰۰ پرونده در کمیسیون تحقیق
نظارتی شورایی را عینیت بخشیدیم تشکیل ۳۰۰ پرونده در کمیسیون تحقیق

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر این که این کمیسیون، اصل "نظارت شورایی" بر عملکرد مدیریت شهری را عینیت بخشده است، از تشکیل 300 پرونده نظارتی و حقوقی در این کمیسیون از ابتدای آغاز به کار شورای ششم خبر داد.

روح الله دهقان نژاد” در گفت و گوی اختصاصی با هفته نامه “نهال امید” با اعلام این مطلب، به تشریح اهم اقدامات و فعالیت های کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی شورای ششم پرداخت.
وی در تشریح اقدامات انجام یافته در این کمیسیون گفت: نظارت و بررسی بسیاری از قراردادهای حقوقی، پیمانکاری، رانندگان استیجاری ورودی به شهرداری، تدوین و تصویب منع ورود نیروهای جدید به بدنه شهرداری، الزام شهرداری به ارایه دستورالعمل مشخص جذب نیروی انسانی، تاکید بر استقرار و حاکمیت نظم مالی و اداری در شهرداری، طرح تحقیق و تفحص از مترو تبریز، طرح تحقیق و تفحص از شهرک مبلمان و خودرو و حجم قابل توجهی از پرونده های دریافتی از مردم و دیگر مسوولان از جمله اقدامات مهم این کمیسیون طی ماه های اخیر به شمار می رود.
دهقان نژاد در ادامه با اعلام این که اغلب پرونده ها و ماموریت های شورای شهر در دوره فعلی، به کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی ارجاع داده می شود خاطرنشان کرد: کمیسیون تحقیق و نظارت شورا با تمام توان و جدیت، عزم جدی برای بررسی و تعیین تکلیف نهایی تمامی پرونده های تشکیل یافته در این کمیسیون است و این موضوع را رسالت اصلی خود در راستای عینیت بخشیدن به اصل نظارتی شورای شهر می داند.
رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که شعار این کمیسیون، “تلاش و خدمت کف خیابانی” است گفت: اهمیت و حساسیت ماموریت های این کمیسیون ایجاب می کند تا برای حل مشکلات و تسهیل امور، به جای پشت میز نشینی و پی گیری ماموریت ها از دفتر کار شورا، در کف خیابان و به صورت میدانی به رسالت و وظیفه نظارتی خود عمل کنیم و این وظیفه را تا آخرین روز مسوولیت در شورای ششم انجام خواهیم داد.


دهقان نژاد در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از مترو تبریز نیز گفت: اساسی ترین و مهم ترین سوال و مساله در طرح تحقیق و تفحص از مترو تبریز، این است که اعتبار ۲۰ هزار میلایرد تومانی هزینه شده در زیر زمین، برای این پروژه عظیم و بزرگ عمران شهری، چگونه و بر اساس کدام اولویت ها و شاخص های توسعه محور هزینه شده که امروز موضوع افتتاح و بهره برداری کامل از خط اول، همچنان بلاتکلیف و نیمه کاره است.

وی افزود: در خصوص خط دو مترو نیز، مشکل اصلی، قرارداد ارزی و ریالی منعقده در گذشته است که امروز به دلیل نوسانات دلار و یورو، عملا باعث افزایش هزینه ها و مشکلات اجرایی و عمرانی فعلی در این خط شده است، مساله ای که به هر نحوی باید اصلاح و حل شود. مسایل مربوط به دستگاه های حفاری تی بی ام شرق و غرب نیز، از جمله مسایلی است که با کندی و رکود بسیار فاحشی روبروست و این موضوع نیز قابل بحث و توضیحات فنی و تئوجیهی است که در دستور کار و بررسی کمیسیون است.
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی شورای شهر تبریز همچنین گفت: بخش دیگری از مسایل مورد بحث در طرح تحقیق و تفحص مترو تبریز نیز، موضوعات مدیریتی است که اتفاقا، مرتبط با حادثه مترو نیز می باشد و این بخش نیز در حال پی گیری و بررسی است و به زودی در این خصوص، گزارش جامع و مستند و دقیق در صحن شورای شهر ارایه خواهد شد.


دهقان نژاد از تدوین و آماده سازی طرحی موسوم به ایجاد و راه اندازی “گرمخانه” و جمع آوری مظاهر جدید “تکدی گری” در شهر تبریز به عنوان یکی دیگر از طرح های این کمیسیون خبر داد و افزود: در کنار تاکید بر ضرورت ایفای نقش دیگر نهادها و سازمان های مسوول در حوزه شناسایی، جمع آوری و توانمندسازی متکدیان و بی خانمان های شهری، برنامه ریزی های لازم برای ایجاد گرمخانه در تبریز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم این طرح نیز با مشارکت و برنامه ریزی شهرداری و همکاری دیگر نهادها نظیر بهزیستی، در قالب قرارگاه عملیاتی، اجرایی شود.
رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز، همچنین از تصویب ایجاد و راه اندازی مجتمع رسانه ای تبریز، به عنوان یکی دیگر از مصوبات و اقدامات مهم این کمیسیون خبر داد و افزود: این طرح به زودی و در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع که پیش از این تحت عنوان پردیس فرهنگ، هنر و رسانه پیش بینی شده است، ایجاد خواهد شد و در قالب آن، زمینه برای استقرار و تجمیع همزمان فعالان و مجموعه های فرهنگی، هنری، رسانه ای و سینمایی، در این پردیس فراهم خواهد شد.
وی در خاتمه تصریح کرد: امسال مراحل کار مطالعاتی این پردیس آغاز خواهد شد

  • منبع خبر : نهال امید