نامگذاری ایستگاه‌های مترو تبریز بنام شیخ محمد خیابانی و سالارملی
نامگذاری ایستگاه‌های مترو تبریز بنام شیخ محمد خیابانی و سالارملی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از پیشنهاد نامگذاری ایستگاه‌های مترو و بی آرتی تبریز بنام شیخ محمد خیابانی و سالارملی به شهرداری تبریز خبر داد.

به گزارش نهال امید، احمد حمزه زاده امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: نام گذاری معابر شهری به نام مشاهیر و مفاخر آذربایجان، فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر جامعه با بزرگان و افراد مؤثر در تاریخ خواهد بود.

او با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای دارای شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی است که در طول دوران زندگی خود خدمات ارزنده‌ای به جامعه ارائه داده‌اند، عنوان کرد: بی شک نامگذاری معابر و موقعیت‌های مختلف شهری بنام مشاهیر و مفاخر به دلیل ارتباطات روزمره مردم با موقعیت‌های مذکور، ضمن ارج نهادن به خدمات شخصیت‌ها، در معرفی آنها به مردم نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

حمزه زاده ادامه داد: به دلیل تطابق موقعیت شهری و مکانی و با عنایت به قرار گرفتن خانه موزه شیخ محمد خیابانی در میدان شهید بهشتی و موقعیت تاریخی خانه باقرخان که به استناد روایات تاریخی در کوچه سالار قرار داشته، پیشنهادات و مکاتبات لازم با شهرداری کلان شهر تبریز برای طرح و بررسی موضوع در شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرداری تبریز انجام شده است.

حمزه زاده در خاتمه خاطر نشان کرد: پیشنهاد ارائه شده برای تغییر نام ایستگاه مترو و ایستگاه بی. آر. تی میدان قطب واقع در نبش کوچه سالارملی به ” ایستگاه سالار ملی”و تغییر نام ایستگاه بی. آر. تی مسجد حاج احمد به ” ایستگاه شیخ محمد خیابانی” است که در صورت تصویب در شورای نام گذاری شهرداری تبریز، محقق خواهد شد.

  • منبع خبر : مهر