موزه صدای تبریز ظرفیتی بی نظیر در کشور است/ حمایت شهرداری از فرهنگ و هنر تبریز
موزه صدای تبریز ظرفیتی بی نظیر در کشور است/ حمایت شهرداری از فرهنگ و هنر تبریز

شهردار تبریز با اشاره به اینکه موزه صدای تبریز ظرفیتی بی نظیر در کشور است، گفت: این موزه می تواند به عنوان یک ظرفیت گردشگری استان مطرح باشد.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر به همراه شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز و سعید نیکوخصلت، دبیر شورای شهر از موزه صدای تبریز که اولین موزه صدا در ایران و اولین موزه خصوصی استان است، بازدید کرد.

شهردار تبریز در حاشیه این بازدید با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز همواره یکی از اولویت های خود را حمایت از فرهنگ و هنر شهر می داند.

ایرج شهین باهر ادامه داد: موزه صدا در تبریز یکی از بی نظیرترین موزه های کشور و حتی جهان است که توجه اهالی هنر و موسیقی ایران و جهان را به خود جلب کرده است.

او افزود: این موزه آثار شخصی آقای ساجدی، کلکسیون دار تبریزی است که در خانه ای تاریخی در خیابان تربیت جمع شده است و آثار قدیمی و کم نظیری در این موزه وجود دارد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه شاهد مشکلاتی در این موزه هستیم، گفت: از نظر موقعیت مکانی این موزه وضعیت خوبی ندارد و در موقعیت خوبی قرار نگرفته است.

او در ادامه اظهار کرد: این موزه دسترسی خوبی ندارد و در مسیرهای گردشگری شهر قرار نگرفته است. امیدوارم با همکاری اعضای شورا مکان مناسبی برای این موزه مشخص شود چراکه این موزه می تواند بیش از اینها گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کند.

ایرج شهین باهر گفت: با اینکه این چنین فعالیت های فرهنگی و هنری مربوط به شهرداری تبریز نیست و ادارات مختلفی مسئولیت این امور را دارند ولی شهرداری تبریز همواره یکی از اولویت های خود را حمایت از فرهنگ و هنر شهر تبریز می داند.

  • منبع خبر : شهریار