موزه دریانوردی آذربایجان‌شرقی به زودی افتتاح می‌شود
موزه دریانوردی آذربایجان‌شرقی به زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: موزه دریانوردی به زودی در بندر شرفخانه شبستر افتتاح می‌شود.

مرتضی آبدار روز چهارشنبه با بازدید از روند مرمت اماکن تاریخی و موزه بنادر و دریانوردی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: موزه بنادر و دریانوردی به همت سازمان بنادر و دریانوردی ایران، در عرصه ای به مساحت ۷ هکتار در بندر شرفخانه در حال ساخت است.

وی گفت: مرحله اول این طرح که شامل سالن اصلی موزه است به طور کامل تکمیل شده و طبق پی گیری های صورت گرفته از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، اشیای موزه ای در حوزه دریانوردی از سایر نقاط کشور جمع آوری و به این موزه انتقال یافته و تکمیل می شود.

آبدار با اشاره به اهمیت احیای گردشگری در حاشیه دریاچه ارومیه، افزود: در ادامه توسعه موزه، ابتکار بسیار جالبی در طراحی صورت گرفته است به گونه ای که بازدیدکنندگان در قالب پیاده گردی (Walk Tour) امکان بازدید ۱.۵ ساعته در محوطه ساحلی، اسکله و بقایای کشتی های حاضر را پیدا خواهند کرد.

وی همچنین با بازدید از وضعیت حمام دوقلوی شهرستان شبستر، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی شبستر در سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مرمت آن از محل اعتبارات سال ۱۳۹۸ تداوم خواهد داشت.

موزه دریانوردی بندر شرفخانه، موزه نمونه شمالغرب کشور 

مدیر بنادر و دریانوردی شرفخانه نیز در این بازدید گفت: با نظر ویژه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، روند تکمیل موزه به خوبی در حال اجرا است و شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم.

بشارتی ادامه داد: امیدواریم که با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی شاهد افتتاح موزه ای ارزشمند باشیم که در شمال غرب کشور نمونه باشد.

  • منبع خبر : ایرنا