موردی از بیماری تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است
موردی از بیماری تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سطح استان مشاهده نشده است، گفت: طبق اقدامات پیشگیرانه‌ی انجام شده در طول سال‌ها بیماری تب کنگو در جامعه‌ی انسانی مشاهده نشده است. دکتر امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تب کریمه کنگو ناشی از […]

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در حال حاضر هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در سطح استان مشاهده نشده است، گفت: طبق اقدامات پیشگیرانه‌ی انجام شده در طول سال‌ها بیماری تب کنگو در جامعه‌ی انسانی مشاهده نشده است.

دکتر امیرحسین بهداد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تب کریمه کنگو ناشی از فعالیت کنه‌ی هیالوما است که با شروع فصل گرما آغاز شده و با پایان یافتن آن، غیرفعال می‌شود.

وی در خصوص این بیماری، ادامه داد: تب کریمه کنگو، بیماری مشترک بین انسان‌ و دام بوده و حتی منجر به مرگ انسان می‌شود، عامل ایجاد آن، ویروس Nairovirus است.

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو در حیوانات علائم بالینی شدیدی ندارد و غالباً در آن‌ها به لحاظ بالینی قابل تشخیص نیست و صرفاً در آزمایشگاه مشاهده می‌شود اما در انسان می‌تواند حتی منجر به مرگ شود.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به روش‌های رفع این بیماری در کشتارگاه ها، خاطرنشان کرد: تمامی کشتارگاه های سطح استان به سیستم پیش سرد مجهز هستند لذا با گذر ۲۴ ساعت از ذبح حیوان و در دمای صفر الی چهار درجه‌ی سانتیگراد به دلیل پی اچ پایین و اسیدیته‌ی بالای گوشت، این بیماری در حیوانات مبتلا، از بین رفته و گوشت کاملاً سالم و بهداشتی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که مردم به هیچ عنوان گوشت غیرمجاز خریداری نکنند و از سلامتی گوشت اطمینان حاصل کنند، گفت: گوشت خریداری شده توسط شهروندان حتما در کشتارگاه ها و با نظارت سازمان دامپزشکی ذبح شده باشد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا