موج پنجم کرونا در آذربایجان شرقی تبدیل به بحران نشد
موج پنجم کرونا در آذربایجان شرقی تبدیل به بحران نشد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود این‌که موج پنجم کرونا شدیدتر از موج‌های قبلی بود، در استان ما تبدیل به بحران نشد که دلیل این امر، آمادگی‌ها و مقدماتی بود که در زمان مناسب پیش‌بینی شده بود.

به گزارش نهال امید محمدرضا پورمحمدی در چهلمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با ابراز تاسف از فوت روزانه هموطنان به دلیل ابتلا به کرونا، گفت: کرونا امروز فقط مساله بهداشت و درمان نیست و همه باید برای مقابله با این بیماری و بهبود وضعیت احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان این‌که در آذربایجان شرقی همه بخش‌ها پای کار آمده‌اند، افزود: ما در هیچ مقطعی از زمان شروع این بیماری غافل‌گیر نشدیم و برای همه پیشامدها برنامه داشتیم و با وجود همه مشکلات و کاستی‌ها، کم‌کاری و سهل‌انگاری در این زمینه انجام نگرفته است.

وی از روند واکسیناسیون در استان نیز ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه واکسن به اندازه کافی در کشور و استان تامین شده که این موضوع برای مردم آرامش‌بخش و امیدوارکننده است اما سرعت واکسیناسیون در استان بایستی افزایش یابد.

پورمحمدی هم‌چنین از اظهارات برخی افراد و گروه‌ها که مردم را نسبت به عواقب تزریق واکسن نگران می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: خوشبختانه اقبال مردم استان به واکسن خوب است و باید آگاه‌سازی‌های لازم انجام گیرد تا مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان این‌که عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یا مخالفت با واکسن، یک مساله فردی نیست، بلکه مسئولیت اجتماعی ایجاد می‌کند، افزود: تاثیر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن در کاهش روند ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا مشهود است و باید این مساله جدی‌تر از قبل دنبال شود.

وی با اشاره به ایجاد مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون در تبریز و برخی شهرهای استان، از لغو منع تردد شبانه در این شهرها خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در خصوص واکسن و مشروط کردن فعالیت‌های اجتماعی به تزریق واکسن، روند واکسیناسیون در کشور و استان با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: ظرفیت لازم برای ترزیق واکسن به گروه‌های مختلف در استان فراهم شده و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص آماده همکاری با صنایع و واحدهای تولیدی و دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا