مهارت ویژه نیروهای آتش‌نشانی، کمبود تجهیزات را جبران می‌کند
مهارت ویژه نیروهای آتش‌نشانی، کمبود تجهیزات را جبران می‌کند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: در زمینه تجهیزات و ابزارهای عملیات امداد و نجات نسبت به سایر شهرهای دنیا ضعف‌های زیادی داریم که نیروهای مجرب ما با تلاش و پشتکار خود این کمبودها را جبران می‌کنند. علیرضا زبردست در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشان ضمن تقدیر از همه کادر زحمت‌کش اظهار کرد: […]

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: در زمینه تجهیزات و ابزارهای عملیات امداد و نجات نسبت به سایر شهرهای دنیا ضعف‌های زیادی داریم که نیروهای مجرب ما با تلاش و پشتکار خود این کمبودها را جبران می‌کنند.

علیرضا زبردست در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشان ضمن تقدیر از همه کادر زحمت‌کش اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی تبریز با ۲۳ ایستگاه عملیاتی و سه پست عملیاتی در تبریز فعالیت دارد که در این ایستگاه‌ها ۵۷۴ نفر نیرو فعالیت دارند.

وی ادامه داد: نیروهای ایثارگری در سازمان داریم، اما تعداد نیرو و ایستگاه طبق استانداردها پایین است. برابر استانداردها در شهری با جمعیت تبریز باید ۳۷ الی ۴۰ ایستگاه عملیاتی با ۹۷۰ نفر نیروی انسانی فعال باشد.

زبردست در خصوص استهلاک تجهیزات و دیگر مشکلات آتش‌نشانان تبریز بیان کرد: کادر زحمت‌کش و ایثارگر سازمان از دو بعد در مضیقه هستند، یکی ناایمن بودن ملزومات و فضاهای شهر تبریز و دیگری ضعف تجهیزات است. ابزارهای مورد استفاده کهنه و قدیمی هستند و نیاز به تعویض و به‌روزرسانی دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز تاکید کرد: بودجه تعریف شده سازمان در سال ۱۴۰۰ به مقدار ۱۶۰ میلیارد تومان است که امیدواریم بخشی از نیاز ما را تأمین کند، اما تا به امروز تنها موفق به جذب یک میلیارد تومان از این بودجه شده‌ایم.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی همه شیرهای هیدرات سطح شهر را پوشش داده است، اما همه آن‌ها در حد ۴۰ درصد است و باید در سطح شهر افزایش یابد.

زبردست با اشاره به افزایش ضریب ایمنی بازار تبریز که طی چند سال اخیر انجام شده است، گفت: از سال ۹۸، ۲۰مورد حریق در بازار بزرگ تبریز اتفاق افتاده که به همت بازرسی‌های شبانه‌روزی نیروها مدیریت شده است.

زبردست با تاکید بر اینکه آموزش نیروهای آتش‌نشانی را در دستور کار قرار داده و ارتقای درجه آنها بر اساس مهارت بوده است، تصریح کرد: طی قرارداد با دانشگاه‌های آزاد، تبریز توانستیم کوادکوپتر بومی اطفای حریق را طراحی و ارائه کنیم.

وی ضمن درخواست از شهردار منطقه دو مبنی بر نامگذاری پارکی با عنوان آتش‌نشان اظهار کرد: تعداد ۱۲۰ نفر کادر تأمین نیرو داریم که تبدیل وضعیت نشده‌اند و امیدواریم مشکلات اداری این عزیزان مرتفع شود.

انتهای پیام