مقابله با کرونا نیازمند همراهی و همکاری مردم است
مقابله با کرونا نیازمند همراهی و همکاری مردم است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کنترل، ریشه کنی و مقابله با شیوع ویروس کرونا نیازمند همراهی و همکاری مردم است.

به گزارش نهال امید، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: این استان از نظر تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از این بیماری در رتبه چهاردهم کشوری قرار دارد و با همراهی مردم می‌توان این پدیده را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده از سوی واحدهای تولیدی استان به صورت شبانه روزی در حال انجام است، اظهار داشت: برخورد جدی با فرصت طلبانی که در این شرایط بحرانی، دست به احتکار و گران فروشی می‌زنند ضروری بوده و دستگاه‌های نظارتی به دقت بازار را رصد و با هنجارشکنان و افرادی که از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند، برخورد می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار تشدید نظارت بر روند تولید و توزیع مواد بهداشتی و خوراکی در استان برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و اتفاق ناخوشایند شد و گفت: تمام مسئولان استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی تبریز پای کار بوده و امید است با همراهی مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی در کمترین زمان ممکن این بیماری ریشه کن شود.

پورمحمدی، با قدردانی از تلاش‌های تمام مسئولان و کادر درمانی برای مبارزه با بیماری کرونا، ادامه داد: مردم باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و به جز در موارد ضروری از هرگونه سفر درون شهری و برون شهری خودداری کنند.

در این جلسه موضوعات جلوگیری از واردات، تولید، عرضه و فروش مواد بهداشتی غیراستاندارد، بررسی مشکلات مربوط به تأمین سوخت واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه آزاد ارس، ضرورت اصلاح برخی قوانین موازی در حوزه مبارزه با قاچاق و اهدای لباس، کیف و کفش به برخی خانواده‌های نیازمند استان با همکاری سازمان اموال تملیکی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب رسید.

مهر