معیار انتخاب شهردار تبریز تخصص و برنامه‌ ارایه شده توسط نامزدها است
معیار انتخاب شهردار تبریز تخصص و برنامه‌ ارایه شده توسط نامزدها است

– رییس شورای اسلامی تبریز گفت: معیار انتخاب شهردار توسط اعضای شورای اسلامی، جناح و سلیقه نیست بلکه تخصص، حسن سابقه و برنامه‌ جامعی است که توسط نامزدهای تصدی کرسی شهردار این شهر ارایه می‌شود. حجت الاسلام رسول برگی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به حضور هشت نامزد در جمع […]

– رییس شورای اسلامی تبریز گفت: معیار انتخاب شهردار توسط اعضای شورای اسلامی، جناح و سلیقه نیست بلکه تخصص، حسن سابقه و برنامه‌ جامعی است که توسط نامزدهای تصدی کرسی شهردار این شهر ارایه می‌شود.

حجت الاسلام رسول برگی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به حضور هشت نامزد در جمع گزینه‌های شهرداری تبریز، افزود: اعضای شورای این شهر با پرهیز از تعلقات جناحی و سلیقه‌ای، مبنای کار خود را پاکدستی، روحیه انقلابی، سلامت نفس، نفوذناپذیری، عدم‌ وابستگی حزبی و جناحی، تخصص، درایت، حسن سابقه و داشتن برنامه جامع متناسب با امکانات شهر و نزدیکی به حقیقت و تحول گرا گذاشته اند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته هر هشت نامزد تصدی کرسی شهرداری تبریز برنامه های خود را به شورای شهر ارایه و از برنامه های خود به صورت حضوری دفاع کرده و به دنبال جلب اعتماد اعضای شورا هستند، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی تبریز به تغییر در نگرش و برنامه‌ها معتقد هستند و با بررسی همه جوانب و برنامه های نامزدها به دنبال بهترین فرد از میان آن ها هستند.

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: برنامه نامزدها باید با شرایط اجتماعی و فرهنگی شهر و با بودجه شهرداری متناسب باشد و بر این اساس روند انتخاب شهردار با دقت، وسواس و آرامش سپری می‌شود.

حجت الاسلام برگی، با اشاره به اینکه انتخاب شهردار به روز یکشنبه هفته آینده موکول شده است، ادامه داد: در این اعضای شورای اسلامی این شهر برنامه‌های ارایه‌ شده از سوی نامزدها را در فرصت مناسبی مطالعه و بررسی خواهند کرد.

وی یادآوری کرد: بر اساس ماده ۷۲ قانون، پس از ارایه برنامه‌ها از سوی نامزدها، هر یک از آنان حداقل باید پنج رای کسب کنند و هر عضو شورا نیز ۲ نفر را می‌تواند انتخاب کند تا در مرحله نهایی شهردار انتخاب می شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۳ عضو اصلی شورای اسلامی و ۲ نفر عضو علی البدل است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا