مشکل کمبود آب شرب شهر کُشکسَرای برطرف شد
مشکل کمبود آب شرب شهر کُشکسَرای برطرف شد

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به بروز مشکل در تامین آب شرب شهر کُشکسَرای شهرستان مرند از رفع آن خبر داد.

محمد خانی روز دوشنبه گفت: شهر کشکسرای با حدود ۱۰ هزار جمعیت در هشت کیلومتری غرب مرند، سه هزار و ۶۰۰ فقره انشعاب آب دارد. 

وی افزود: میزان تولید آب در این شهر ۳۰ لیتر بر ثانیه از سه حلقه چاه عمیق است که اصولا باید نیاز شهر را برآورده کند، اما بدمصرفی شدید از جمله برای مصارف باغچه و مصرف غیرمجاز، مشکلاتی را سبب می شود. 

وی اضافه کرد: مشکل کمبود آب شرب در شهر کشکسرای، با ماسه دهی یکی از سه حلقه چاه عمیق از اول شهریور ماه جاری شروع شد.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به اعتراض جمعی از مردم کشکسرای به کمبود آب شرب  در اوایل هفته جاری ادامه داد: با ورود مسوولان شهرستان مرند و توافق با ریش سفیدان و اعضای شورای شهر مبنی بر در اختیار قرار گرفتن یک حلقه چاه کشاورزی برای حل مشکل کمبود آن شرب شهر، قضیه مرتفع شد.

وی گفت: مشکل کمبود آب شرب این شهر با اجاره یک حلقه چاه کشاورزی حل شده است، اما شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی برای حل دایمی مشکل، حفر یک حلقه چاه به جای چاه معیوب را از روز گذشته آغاز کرده است. 

خانی افزود: عملیات حفر چاه جدید برای تامین دایمی آب شرب شهر کشکسرای تا یک ماه آینده پایان می یابد و برای این کار سه میلیارد تومان هزینه خواهد شد. 

 شهرستان ۲۵۰ هزار نفری مرند در ۷۰ کیلومتری شمال غرب تبریز قرار دارد و شهر کشکسرای در غرب آن، در مسیر جاده ترانزیتی مرند – بازرگان واقع شده است.

دشت مرند که تا سال هایی نه چندان دور و قبل از آغاز خشکسالی های ممتد، از جمله دشت های پرآب و حاصلخیز آذربایجان شرقی محسوب می شد، در ۲ دهه اخیر به دلیل کاهش شدید بارندگی و تداوم خشکسالی با افت چشمگیر سفره های آب زیرزمینی مواجه است. 

  • منبع خبر : ایرنا