مشارکت حداکثری در انتخابات، خنثی کننده نیات شوم آمریکا و صهیونیسم است
مشارکت حداکثری در انتخابات، خنثی کننده نیات شوم آمریکا و صهیونیسم است

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که مجلس قوی با انتخاب قوی محقق می‌شود، گفت: شرکت حداکثری رکن قوی و خنثی کننده نیات شوم آمریکا و صهیونیسم بوده و حضور پررنگ، مایه برکت، تحول و همچنین مایه قدرت ایران و مصونیت بخش در برابر دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر مشارکت افرادی که تا کنون موفق به شرکت در انتخابات نشده‌اند، گفت: این افراد حتما بعد از ظهر شرکت کرده و رای دهی را به بعد واگذار نکنند، چراکه دشمنان توطئه‌های بسیاری را در این رابطه به کار برده و چند روزی بود که مردم را با توطئه انتقال ویروس کرونا حین رای گیری، می‌ترساندند.

وی اضافه کرد: از صبح امروز هم توطئه دیگری مبنی بر انتقال کرونا ویروس از طریق استامپ، به راه انداختند که خوشبختانه شورای نگهبان و وزارت کشور در خصوص اختیاری بودن استفاده از استامپ، بخشنامه‌ای صادر کردند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت انتخاب افراد اصلح برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از میان افرادی که شورای نگهبان تایید کرده است، افراد اصلح انتخاب کنید و بدانید مجلس قوی با حضور پرشور محقق می‌شود.

به گزارش نهال امید، وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند، طرح‌ها و لایحه‌هایی را در رابطه با ازدواج جوانان و برطرف کردن مشکلات جوانان و مشکل اشتغال ارایه کنند.

وی با برشماری ویژگی‌های کاندیدای اصلح بیان کرد: نماینده باید عدالت خواه، عدالت گستر، فساد ستیز، ساده زیست، دارای سلامت اخلاقی بوده و مغرور نباشد. افراد اصلح، ریخت و پاش و اصراف نمی‌کنند و اهتمام لازم به علم و پیشرفت‌های علمی و تحمل رای و نظر مخالفان را دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان، قانون‌گرایی، شجاعت و قاطعیت را از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح عنوان کرد و گفت: اگر جمعه روز رقابت است، فردا باید به عنوان “شنبه مهربانی و بردباری” نامگذاری شود و این دو صفت علاج پیشگیرانه از بروز وقایع و حوادث رنج آوری است که معمولا بعد از انتخابات پیش می‌آید.

وی متذکر شد: برندگان انتخابات و طرفداران کاندیداها باید بدانند ملت ایران بزرگ‌ترین برنده انتخابات هستند.

وی گفت: روز انتخابات روز نمایش الگوی مردم سالاری دینی و یاس دشمن است و باید ابتدا از مردم و سپس از نامزدهای انتخاباتی و رقبایشان تشکر کنیم، چرا که حضور نامزدها بزرگ‌ترین کمک به رقابت انتخاباتی بوده و این حضور موجب پررنگ شدن فضای انتخابات و افزایش مشارکت مردم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان، با بیان این‌که افراد منتخب و حامیان آن‌ها باید پیروزی در انتخابات و موفقیتشان را ازآن خداوند متعال دانسته و شاکر الطاف او باشند، گفت: نامزدهایی هم که پیروز نشده‌اند باید پس از اعلام نتایج به کاندیداهای پیروز تبریک بگویند و رفتار نجیبانه از خود نشان دهند. همچنین نتیجه انتخابات هر چه باشد، معتبر است و نباید خوشحالی یا ناراحتی ما زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کند.

وی خطاب به کاندیداهای پیروز، اظهار کرد: با توجه به فرصت ۱۰۰ روزه تا وارد شدن نمایندگان جدید به مجلس، مطالعه دقیق درباره وظایف نمایندگان، فرصت‌ها و تهدیدهای منطقه و همچنین استفاده از افکار سایر نمایندگان و نشستن پای درد و دل مردم حوزه انتخابیه خودشان را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار مردم تبریز با مقام معظم رهبری به مناسبت ۲۹ بهمن، گفت: سخنان رهبری را در این رابطه شنیدید و عنایت ایشان به ۲۹ بهمن و نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب و عرصه‌های گوناگون را دیدید، آذربایجان مظهر غیرت ملی، دینی، انقلابی و الگوی دفاع از شخصیت و هویت ایرانیان بوده و سدی مستحکم در برابر استبداد، استعمار، انحراف دینی و ملی است.

امام جمعه تبریز افزود: جوانان غیور، مومن، انقلابی، صادق، شجاع، با بصیرت دینی و انقلابی و همچنین مردم آذربایجان، علاج واقعه را قبل وقوع کرده و هوشمندانه، داوطلبانه، پیشگیرانه و آتش به اختیار در عرصه‌های گوناگون حاضر شده‌اند.

وی متذکر شد: حضور به هنگام در لحظه‌های حساس و مورد نیاز نظام از ویژگی‌های مردم آذربایجان بوده و شاهد این ادعا حضور علما و سرداران ملی و مردم تبریز در نهضت مشروطه با فتوای علمای تبریز است.

وی اضافه کرد: حضور برکت آفرین و پیشگامی تبریز قهرمان در بزرگداشت چهلم شهدای قم در ۲۹ بهمن ۵۶، حضور بصیرانه در فتنه‌های اول انقلاب، حضور پیشتازانه در هشتم دی ماه ۸۸ قبل از مردم ایران و در دفاع از مقدسات دینی و ملی، حضور درس آموز در آشوب‌های سال ۹۶، حضور الهام بخش در آشوب‌های آبان ماه سال جاری و حضور حرکت آفرین و شور آفرین در تجلیل از سردار دل‌ها با آن جمعیت خیره کننده که رهبری هم به آن اشاره کردند، از صحنه‌های حضور مردم تبریز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش پایانی سخنانش با بیان این‌که آذربایجان به ویژه با حضور نسل جوان و غیور، سنگر دفاع در جنگ سخت و نرم است، خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه با وجود بارش برف سنگین و یخبندان نیز از دیگر صحنه‌های حضور مردم بود.

  • منبع خبر : ایسنا