مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری در حفاظت از جنگل‌های ارسباران هستند
مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری در حفاظت از جنگل‌های ارسباران هستند

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: برای تامین مواد مورد نیاز برای دفع آفات نباتی در جنگل های ارسباران معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری هستند، درصورتی که مشارکت نکنند از طریق مسیرهای قانونی اقدام خواهیم کرد. موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری […]

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: برای تامین مواد مورد نیاز برای دفع آفات نباتی در جنگل های ارسباران معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری هستند، درصورتی که مشارکت نکنند از طریق مسیرهای قانونی اقدام خواهیم کرد.

موسی خلیل الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل  آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع نگهداری از جنگل‌ها و معضل دفع آفات نباتی، اظهار کرد: متاسفانه بحث دفع آفات نباتی به یکی از معضلات جنگل‌های ارسباران تبدیل شده که باید در این خصوص راهکارهای لازم ارائه شود.

وی با اشاره به وجود معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس در محدوده جنگل‌های ارسباران، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع فعالیت مس سونگون و تاثیر آن به محیط زیست به نظر می رسد یکی از وظایف اجتماعی معدن مس سونگون پرداخت هزینه‌های حفاظت از جنگل‌ها است.

وی با بیان این‌که متاسفانه یکی از معضلات موجود در جنگل های ارسباران در کنار آفات نباتی، وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده جنگل ها است، اضافه کرد: جنگل های ارسباران یکبار برای ثبت جهانی معرفی شده و رد شده بود و اخیرا دوباره برای ثبت جهانی معرفی شده، از طرفی می‌گوییم جنگل وجود ندارد از طرفی دیگر ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق می افتد، باید راهکاری برای پیشگیری از این موضوع اندیشیده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: لازمه حفاظت از جنگل‌هایی به وسعت منطقه ارسباران داشتن لوازم نگهداری و تجهیزات مورد نیاز  بوده که باید تامین شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، در ادامه این نشست رحیم مهردادی – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای مبارزه با آفات نباتی در منطقه اهر و هوراند مبارزه مکانیکی انجام شود که اهر به طور کامل به اتمام شده و هوراند در حال اتمام است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا