مرکز ماده ۱۶ زنان در تبریز ایجاد می‌شود
مرکز ماده ۱۶ زنان در تبریز ایجاد می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان، موسوم به مرکز ماده ۱۶ برای بانوان در اردیبهشت ماه سال ۹۹ در تبریز افتتاح می‌شود.

رضا استاد رحیمی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان این‌که مرکز ماده ۱۶ استان محلی برای ترک اعتیاد و شکوفایی استعدادهای شغلی است، اظهار کرد: مقرر است در کنار مرکز ماده ۱۶ آقایان مرکزی نیز برای نگه‌داری بانوان معتاد که کارتن خواب بوده و یا محل مناسبی ندارند، ایجاد شود.

وی یادآور شد: مرکز ماده ۱۶ بانوان با همکاری بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایجاد می‌شود و کمپ باغ فرشتگان یک کمپ خصوصی بوده و جدا از این مرکز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با تمام توان کار کرده و اقدامات لازم جهت بازگشت معتادان به آغوش گرم خانواده انجام می‌گیرد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، پیشگیری، توسعه مشارکت‌های مردمی و توسعه خدمات اجتماعی تاثیر زیادی در مقابله با گرایش افراد به سمت اعتیاد دارد و تلاش بر این است که هیچ زن معتاد متجاهری در شهر دیده نشود.

وی گفت: با ایجاد اشتغال و فرهنگ‌سازی به نوعی می‌توانیم این افراد را از لحاظ فکری، فرهنگی و درمانی حمایت کرده و توانمند کنیم.

وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی بیست و هشتمین استان کشور از نظر شیوع اعتیاد است و جزو استان‌های پاک محسوب می‌شود، متذکر شد: امیدوارم مهارت آموزی مدارس با موفقیت پیش رود تا پیشگیری‌های لازم انجام گرفته و هزینه‌ها کاهش یابد.

استاد رحیمی خاطرنشان کرد: ۱۹۷ محله پرخطر در شهرها و روستاهای استان شناسایی شده که ۱۰۵ نقطه در روستاها واقع شده و بقیه مناطق شهری است.

سرهنگ محسن لریان، رئیس پلیس فرودگاه‌های استان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی سال گذشته، ۲۳ کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاه‌های استان کشف شده و در این رابطه ۱۳۲ نفر دستگیر شده بودند؛ همچنین میزان کشفیات در سال جاری به ۱۴۹ کیلوگرم رسیده است.

  • منبع خبر : ایسنا